Söker efter info om Pie och IP-kameraövervakningsprojekt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Söker efter info om Pie och IP-kameraövervakningsprojekt

Har för någon månad sen "fladdrat" förbi en sida där man visade ett projekt där man byggt ett IP-kameraövervakningssystem med hjälp av en paj och någon open-source programvara för att hantera IP-kameror och inspelning mm... Tänkte att den där bokmärker jag och läser ordentligt senare. Nu tänkte jag ta mig an det projektet men hittar det inte alls längre. Inte bland mina bokmärkern elelr oavsett vad jag söker på i Google.

Någon som gjort något liknande eller känner igen det jag letar efter och har nån länk att skicka?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Bygg en ipkamera av pien och använd ispy i pcdatorn ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

Jag har kört motion, dock inte på en paj - dock ska det fungera OK.

Upplevde motion lite smålurigt att sätta upp, men sen rullar den utan problem alls!

WS: Bärbar workstation, 2 * Dell U2412M
HTPC: Intel NUC, Canton GLE 496, Yamaha RV-A830, Sanyo PLV-Z700
Server: Intel Xeon E3-1240@3.4 GHz, ESXi, 32GB RAM, 8*2TB RAID-Z2 + SSD-cache
Slösurf: MacBook Air 11,6", Samsung S8
Kamera: Canon EOS 5DII + 1DIII, Canon 100/2.8 Macro, Canon 70-200/2.8L, Canon 24-70/2.8L