Forumdelen sponsras av

Smart TV, tänker köpa, har ingen erfarenhet av Smart-TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm/ Sundbyberg
Registrerad
Jan 2012

Smart TV, tänker köpa, har ingen erfarenhet av Smart-TV

Jag är inne på att köpa en ny Tv.

Tänker mig då en Smart TV men har ingen erfarenhet sen innan och har endel funderingar...

Hur bra är en Smart-TV på att hantera filmer i format .avi .mkv m.m?
Fungerar det bra att spela upp film via en usb-stick alt nätverkdisk?

Fungerar netflix på dagens smart TV?

Märken? Fördelar och nackdelar?

Vad mer är bra att tänka på vid köp av ny smart-TV?

Kollar idag på en TV som är 55"+
och en prisklass under 10k.

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Kolla att Tv'n kan spela upp dina filformat inkl textning och köp en AppleTV för alla andra funktioner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2007

Finns apparater med Android. Man kan då installera appar, t ex VLC och Netflix. Fungerar bra enligt mig.

| Intel Core i7 4790K 4.4GHz | Noctua NH-U12P | Gigabyte Z87-HD3 | Kingston HyperX Savage 16GB DDR3 2.4GHz | Palit Super Jetstream GTX 1080 | Samsung 850 EVO 250GB | Corsair Force GS 120GB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R6 | Acer Predator X34 ||| Asus ROG G751JT |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Enklast skippa smart tv
Skaffa en bra tv med fin bild minst 3 hdmi utag
Skaffa en smart dingel och koppla in eller en äldre dator då kan du snabbt hålla den på topp .
Har själv en gammal dator bakom tv som jag ofta kör igenom med en trådlöst tagentbord K400 de fugerar fint

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved