Smart TV, tänker köpa, har ingen erfarenhet av Smart-TV

Permalänk
Medlem

Smart TV, tänker köpa, har ingen erfarenhet av Smart-TV

Jag är inne på att köpa en ny Tv.

Tänker mig då en Smart TV men har ingen erfarenhet sen innan och har endel funderingar...

Hur bra är en Smart-TV på att hantera filmer i format .avi .mkv m.m?
Fungerar det bra att spela upp film via en usb-stick alt nätverkdisk?

Fungerar netflix på dagens smart TV?

Märken? Fördelar och nackdelar?

Vad mer är bra att tänka på vid köp av ny smart-TV?

Kollar idag på en TV som är 55"+
och en prisklass under 10k.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kolla att Tv'n kan spela upp dina filformat inkl textning och köp en AppleTV för alla andra funktioner

Permalänk
Medlem

Finns apparater med Android. Man kan då installera appar, t ex VLC och Netflix. Fungerar bra enligt mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

Enklast skippa smart tv
Skaffa en bra tv med fin bild minst 3 hdmi utag
Skaffa en smart dingel och koppla in eller en äldre dator då kan du snabbt hålla den på topp .
Har själv en gammal dator bakom tv som jag ofta kör igenom med en trådlöst tagentbord K400 de fugerar fint

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz