Kan man ta bort Steamkonto? (Fick mail om inloggning från annan dator, mer i inlägget.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002

Kan man ta bort Steamkonto? (Fick mail om inloggning från annan dator, mer i inlägget.)

Kollade mailen imorse och höll på att dö. Steamguard hade skickat Steamkod var skickad för lyckad inloggning med lösen och kontonamn men från en annan dator!

Klickade på länken om uppgifter och det var inloggning från:

IP-adress:
46.109.236.221
Stadsnamn:
Sigulda
Delstat/Länsnamn:
Siguldas
Landsnamn:
LV

Kanske fult att hänga ut uppgifterna men......... Om mod inte gillar det så, ta bort uppgifterna!

Dold text

Med uppmaningen att omedelbart logga ut och ändra lösenord till kontot. Fick total blackout!

Tills jag kom på att det är ett urgammalt konto!

Fixade nytt lösenord ändå till kontot som innehåller noll spel men bara för sakens skull.

Det var på den tiden jag använde samma lösenord och kontonamn på allting! Självklart gör jag inte så längre! Ändå grymt irriterad över hur någon kommit över urgamla inloggningsuppgifter. Säkert mer än tio år gamla. Idag kör jag med olika lösen och kontonamn.......

Ändå snitsigt att Steamguard var igång på det kontot. Tror inte ens Steamguard fanns när jag skapade det kontot!

Men nu till ursprungliga frågan. Kan man på något sätt ta bort eller permanent avaktivera ett konto som inte används?

Edit: Alla mina "spelkonton" sköts från en annan dator som bara är till för spel och surf på den användes bara för att sköta "konton"! Nu ändrade jag uppgifterna på det gamla oanvända steamkontot från surfdatorn. (Som det surfas restriktivt från).

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Tror inte det finns någon funktion för att ta bort det, men du kan ju skriva in till supporten och fråga om de kan ta bort det.

BitFenix Phenom White Micro | GTX 980 Ti | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | EVGA Supernova GS 650W 80+ Gold | Intel i5 4690K 3,5 Ghz, OC: 4 Ghz - Noctua NH-U14S | 2x 500 GB Crucial BX100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen i norra Uppland!
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av Funkish:

Tror inte det finns någon funktion för att ta bort det, men du kan ju skriva in till supporten och fråga om de kan ta bort det.

Ursäkta! Sent svar! Svarar efter........

Skrivet av MugiMugi:

Nä. Läste @Funkish inlägg någon dag senare och hade inte tänkt på den möjligheten. Googlade först och kom fram till samma tråd.

Så jag böt lösenord. Så nu får det kontot träda in i himlen för bortglömda konton igen. Fick panik första minuterna när mailet kom innan jag fattade att det var kontot från stenåldern med ingenting på.

Tack för svar och ursäkta sent svar igen, varit rejält mycket "irl" att stå i senaste dagarna.

Fractal Design Dynamic X2 GP-14 140mm Vit | Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz CL16 | EVGA Supernova G3 750W Modulärt | ASUS DRW-24D5MT DVD±RW 24x SATA Internal Black Bulk | Fractal Design Define R5 Black Pearl | MSI GeForce GTX 1080 Ti Sea Hawk X HDMI 3xDP 11GB | Samsung 850 EVO Series Basic SATA III 2,5" SSD - 1000GB | Samsung 960 EVO M.2 SSD - 500GB | ASUS PRIME Z370-P | Intel Core i7 8700K | ASUS PB278Q | Windows 10 Home Svensk.