Förboka spel från Spelbutiken.se?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Förboka spel från Spelbutiken.se?

Hej.

Har tänkt förboka ett spel från Spelbutiken. Om ni har förbokat ett spel där ifrån så undrar jag...

Var ni nöjda?

Fick ni spelet på release dagen?

Hade ni någon problem överhuvudtaget?

Lagt till info i trådstart & rubrik /screamin-daemon, moderator
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2016

Har använt spelbutiken.se en gång tidigare när det kommer till förbokning av spel. Fick det faktiskt en dag innan release.

Fungerade bra för mig, kan dock inte säga om så är fallet för andra.

AMD Ryzen R7 1700 | Gigabyte Aorus X370 Gaming K5 | Corsair Vengence LPX 32GB | Fractal Design Define C | Corsair Hydro H110i | MSI GTX 1060 6GB Gaming X | Samsung 850 PRO SSD 250 GB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

@Zahedee: Okej! Tack så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallryd
Registrerad
Maj 2014

Minns också att vi någon gång förbokade ett spel hos spelbutiken och fick det några dagar innan release. Men det var flera år sen.

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Mar 2004

Jag har beställt flera gånger från dem. De flesta har kommit på releasedagen eller dagen före.
Ett spel kom dock dagen efter, vill minnas att det var Starcraft2.
Så jag gillar dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2009

Asus Zenith Extreme | 32gb DDR4 3200MHZ CL14 | Threadripper 1950X | 1080Ti
Asus Z97 Pro Gamer | 32gb ram DDR3 2400MHz | i7 4790k | 2 x R9 390 - Barnen fått ta över
Asrock P67 Extreme4 rev3 | 16gb DDR3 2400MHz | i7 2600K | R9 290 - Barnen fått ta över
En massa bärbara, servrar, RPi's och andra boxar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015

Senaste jag förbokade var Dragon Age: Inqusition. Det funkade bra att få det i tid och att få förbokningserbjudanden. Det var ju ett tag sen dock...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jul 2015

@DaKingZ: Förbokade Diablo 3 där.. fick det dagen efter release. Tyckte det var ganska dåligt. Inte handlat där sen dess.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av Thofiman:

@DaKingZ: Förbokade Diablo 3 där.. fick det dagen efter release. Tyckte det var ganska dåligt. Inte handlat där sen dess.

Trist när man förhandsbokar så där för att få det på speldagen. Men det kan ju också beror på källor som inte butiken kan göra något åt. Ex fraktbolagen och vilken dag du beställde osv.

Själv förhandsbokar jag aldrig något. Och ett säkrare sätt borde isf vara online än en butik. Dvs man laddar ner spelet innan. Men det e väl inte alla som tillåter en att ladda hem spelet några dagar innan men att man inte kan spela förens släppet. Vilket enligt mig borde vara det bästa. Dvs man får produkten innan men kan inte bruka den förens releasedagen.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av fragwolf:

Trist när man förhandsbokar så där för att få det på speldagen. Men det kan ju också beror på källor som inte butiken kan göra något åt. Ex fraktbolagen och vilken dag du beställde osv.

Själv förhandsbokar jag aldrig något. Och ett säkrare sätt borde isf vara online än en butik. Dvs man laddar ner spelet innan. Men det e väl inte alla som tillåter en att ladda hem spelet några dagar innan men att man inte kan spela förens släppet. Vilket enligt mig borde vara det bästa. Dvs man får produkten innan men kan inte bruka den förens releasedagen.

De skickade spelet samma dag som releasen var.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2010

Jag har använt mig av spelbutiken flertalet gånger förr, alltid varit nöjd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Avbeställa spel från Spelbutiken?

Hej. Jag undrar hur man avbeställer ett spel från spel butiken?

Min beställning kopplades inte till mitt konto utan min email så min beställning finns inte på min profil.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@DaKingZ *Trådar sammanfogade, rubrik uppdaterad*

Det går alldeles utmärkt att fortsätta diskussionen i denna tråden.
Välkommen till Sweclockers btw!
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Hej. Har förbokat mitt spel

Fick email att ordern var bekräftad. Men jag kan inte se beställningen på mitt konto. Vet någon varför mitt köp inte kopplades till mitt konto även om jag var inloggad och skrev in min email i köpet?

Skickades från m.sweclockers.com