Cyberpunk 2077 har fler aktiva utvecklare än The Witcher 3: Wild Hunt

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 har fler aktiva utvecklare än The Witcher 3: Wild Hunt

CD Projekt har börjat lägga allt större resurser på sin kommande speltitel Cyberpunk 2077, och meddelar att fler personer arbetar med spelet än The Witcher 3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

YES!

Jag längtar och hoppas att detta blir något riktigt bra och nytänkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hahaha, Bra spann de sätter.
När spelet släpps är ännu okänt, men det blir någon gång mellan år 2017 och 2021

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

*squeeeeee*

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD

Permalänk
Medlem

HAJP

Permalänk

Nyhetstorka?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Åhå jag som precis tog mig igenom Neuromancer, pepp på Cyperpunk tema! Och som att inte Witcher 3 var ambitiöst nog, nu blir nog till och med Rockstar omsprungna, CD project red är verkligen industrins stjärngosse för tillfället sånt jävla driv för att pusha utvecklingen framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Åhå jag som precis tog mig igenom Neuromancer, pepp på Cyperpunk tema! Och som att inte Witcher 3 var ambitiöst nog, nu blir nog till och med Rockstar omsprungna, CD project red är verkligen industrins stjärngosse för tillfället sånt jävla driv för att pusha utvecklingen framåt.

Vill säga att det ska till betydligt mer innan Rockstar ska bli omsprungna... Enda spelstudion jag kan tänka mig ligger på samma nivå som Rockstar är Naughty Dog, dom utvecklar dock inte till PC, jag vet.

OnT: Hoppas bara att vi inte behöver vänta alltför länge innan vi får mer material.

Permalänk
Medlem

Kan inte sluta reta mig på denna video... så klichéfylld att det går till överdrift full med ologiska effekter/detaljer. Jag menar; Blade Runner kulisser (igen), ihåliga kulor fyllda med glitter [sarkasm], hexaoptik (dåligt syn?), fri eldgivning när någon står precis bredvid måltavlan (eller huuuur) och självklart projiceras en uppsjö av överflödig och onödigt information utanpå optiken... doh.

Skön musik dock...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Förstår inte riktigt vad som är mening med att rapportera om ett spel utan någon relevant information om spelet att rapportera.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Nyhetstorka?

Nej, snarare en copy-paste.
http://www.pcgamer.com/cyberpunk-2077-now-has-more-people-wor...

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Hahaha, 2017 till 2021

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Vill säga att det ska till betydligt mer innan Rockstar ska bli omsprungna... Enda spelstudion jag kan tänka mig ligger på samma nivå som Rockstar är Naughty Dog, dom utvecklar dock inte till PC, jag vet.

OnT: Hoppas bara att vi inte behöver vänta alltför länge innan vi får mer material.

Efter att spelat både Witcher 3 och GTA V så skulle jag säga att de redan ligger på samma nivå (gameplay i favör till Rockstar och storytelling till CDPR, och tekniskt rätt likvärdiga). Nu har jag tyvärr inte spelat Uncharted 4 än men tycker det är lite stiltje i den studion, har imo inte hänt mycket sen Uncharted 2(som iof är ett av mina favoritspel of all time), men jag syftade mer på ambitionsnivån.

Permalänk
Medlem

Så bra med ett nytt hype train att hoppa på nu när det gamla spårat ur (No Man's Sky).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

fan va jag längtar efter detta alltså

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Skönt release-intervall. Känns aktuellt att spekulera vilt i exakt hur bra spelet kommer bli redan nu. Imorgon vill vi se läckta benchmarks där Zen 2 kör detta spel med Vulkan 3.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Kan inte sluta reta mig på denna video... så klichéfylld att det går till överdrift full med ologiska effekter/detaljer. Jag menar; Blade Runner kulisser (igen), ihåliga kulor fyllda med glitter [sarkasm], hexaoptik (dåligt syn?), fri eldgivning när någon står precis bredvid måltavlan (eller huuuur) och självklart projiceras en uppsjö av överflödig och onödigt information utanpå optiken... doh.

Skön musik dock...

Tycker ändå trailen är lite häftig (men helt rätt i att personen bakom förövaren står rätt dumt till, något som ska öka häftighetskännslan troligen). Men inte troligt jag skaffar spelet, men som många andra spel hade denna förtjänat att bli film i stället. Blir bättre och mer sammanhängande story, hänger med betydligt bättre än ett spel (blir inte samma samhörighet med karaktären).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Snusfri

Trevligt.
CD Project Red är nog enda studion idag jag "litar" på.

Har inte spelat Witcher 3 då det inte är min typ av spel (fantasy) men har kollat ett gäng klipp på YouTube och kvalitén på spelet är verkligen top notch så förväntar mig liknade med Cyberpunk 2077 som faktiskt tillhör en genre som jag gillar.

Glömde ett ord.
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Efter att spelat både Witcher 3 och GTA V så skulle jag säga att de redan ligger på samma nivå (gameplay i favör till Rockstar och storytelling till CDPR, och tekniskt rätt likvärdiga). Nu har jag tyvärr inte spelat Uncharted 4 än men tycker det är lite stiltje i den studion, har imo inte hänt mycket sen Uncharted 2(som iof är ett av mina favoritspel of all time), men jag syftade mer på ambitionsnivån.

Har du inte spelat Last of Us kan jag rekommendera det. Enligt mig är den storyn, gameplay't och rent tekniskt sätt ett mästerverk av ND.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Kan inte sluta reta mig på denna video... så klichéfylld att det går till överdrift full med ologiska effekter/detaljer. Jag menar; Blade Runner kulisser (igen), ihåliga kulor fyllda med glitter [sarkasm], hexaoptik (dåligt syn?), fri eldgivning när någon står precis bredvid måltavlan (eller huuuur) och självklart projiceras en uppsjö av överflödig och onödigt information utanpå optiken... doh.

Skön musik dock...

Skrivet av Broken-arrow:

Tycker ändå trailen är lite häftig (men helt rätt i att personen bakom förövaren står rätt dumt till, något som ska öka häftighetskännslan troligen). Men inte troligt jag skaffar spelet, men som många andra spel hade denna förtjänat att bli film i stället. Blir bättre och mer sammanhängande story, hänger med betydligt bättre än ett spel (blir inte samma samhörighet med karaktären).

Det är inte så att han bakom henne är av samma sort och inte bryr sig om deras ärtbössor?

Var det för övrigt hon som satt i samma skepp sen? Skråman på kinden såg väldigt lik ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt.
CD Project är nog enda studion idag jag "litar" på.

Har inte spelat Witcher 3 då det inte är min typ av spel (fantasy) men har kollat ett gäng klipp på YouTube och kvalitén på spelet är verkligen top notch så förväntar mig liknade med Cyberpunk 2077 som faktiskt tillhör en genre som jag gillar.

Du menar CD Projekt RED

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Blade Runner kulisser (igen)

Nog för att jag är biased och inte kan få tillräckligt av den miljön och estetiken, men ännu har det väl inte gjorts något RPG med en storskalig värld som verkligen lyckats fånga samma myller av liv och tjocka atmosfär som i filmen. Shadowrun var trevligt men rätt litet och för mycket Fallout Tactics för mig. Watch Dogs visade sig vara mer GTA. Blev lite besviken på Mankind Divided då större delen av spelet var grå, platt, fyrkantigt Östblock a la Half-Life 2.

Klichéer be damned, tycker det är hög tid för ett stort, regelrätt cyberpunk-RPG med en värld man kan förlora sig i, förhoppningsvis levererar CDPR. Efter Witcher 3 har jag i alla fall fullt förtroende för dem och kommer förboka så fort det dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Hahaha, 2017 till 2021

Skickades från m.sweclockers.com

Ja inom 5 år i alla fall. 😀
Så inget DNF eller HL3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Hahaha, 2017 till 2021

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av stege99:

Ja inom 5 år i alla fall. 😀
Så inget DNF eller HL3.

Jag tror att spelet släpps 2077.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Men inte troligt jag skaffar spelet, men som många andra spel hade denna förtjänat att bli film i stället. Blir bättre och mer sammanhängande story, hänger med betydligt bättre än ett spel (blir inte samma samhörighet med karaktären).

Intressant att du tycker det. Själv känner jag tvärtom. Jag blir mer engagerad i karaktären och storyn i ett spel när det görs rätt. Till exempel som i Massor effekt eller GTA V.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fler kockar gör inte en bättre soppa....

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Efter att spelat både Witcher 3 och GTA V så skulle jag säga att de redan ligger på samma nivå (gameplay i favör till Rockstar och storytelling till CDPR, och tekniskt rätt likvärdiga). Nu har jag tyvärr inte spelat Uncharted 4 än men tycker det är lite stiltje i den studion, har imo inte hänt mycket sen Uncharted 2(som iof är ett av mina favoritspel of all time), men jag syftade mer på ambitionsnivån.

Rockstar lider dock av TakeTwo's fulspel att aktivt stänga ned alla 3rd party MultiPlayer mods. Bara för tomtarna tror att de kan få sålt sina "shark cards". De hade säkert sålt mer av GTAV om detta problem inte fanns.

OnT; jag tycker detta låter som ett skoj tema men är dåligt insatt i spel med samma tema så jag vet inte vad man kan förvänta sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ervas002:

Det är inte så att han bakom henne är av samma sort och inte bryr sig om deras ärtbössor?

Var det för övrigt hon som satt i samma skepp sen? Skråman på kinden såg väldigt lik ut.

Möjligt, men känns som den scenen ska vara innan "helvetet brakar lös". Men kan ju ha helt fel i det.

Skrivet av matnojje:

Intressant att du tycker det. Själv känner jag tvärtom. Jag blir mer engagerad i karaktären och storyn i ett spel när det görs rätt. Till exempel som i Massor effekt eller GTA V.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla är olika helt enkelt, är väl helt enkelt bristen på engagerande story eller jag som vuxit från spelandet (kanske VR kan väcka känslan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Nog för att jag är biased och inte kan få tillräckligt av den miljön och estetiken, men ännu har det väl inte gjorts något RPG med en storskalig värld som verkligen lyckats fånga samma myller av liv och tjocka atmosfär som i filmen. Shadowrun var trevligt men rätt litet och för mycket Fallout Tactics för mig. Watch Dogs visade sig vara mer GTA. Blev lite besviken på Mankind Divided då större delen av spelet var grå, platt, fyrkantigt Östblock a la Half-Life 2.

Klichéer be damned, tycker det är hög tid för ett stort, regelrätt cyberpunk-RPG med en värld man kan förlora sig i, förhoppningsvis levererar CDPR. Efter Witcher 3 har jag i alla fall fullt förtroende för dem och kommer förboka så fort det dyker upp.

Jag ser gärna ett spel som kan fånga atmosfären i Blade Runner men nu var det filmtrailern jag kommenterade som verkade vara fullproppad med allt man bara kunde komma på utan någon egentlig eftertanke. Allt som fattades var den stereotypa berättarrösten med klassisk baryton-röst... Livslöst och det skapar inget sug hos mig. Som övriga öststatsprodukter (?) eller var vem det nu är som utvecklar spelet.

Sätter mitt hopp till Human revolution så länge...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net