Avklarat Witcher 3 på fel vis? [SPOILER]

Permalänk
Medlem

Avklarat Witcher 3 på fel vis? [SPOILER]

Hej,

Jag spelade igenom nästan hela Witcher 3 för när det släpptes men kom inte riktigt till slutet. Jag har nu spelat igenom hela och sista scenen blev att Ciri försvinner in i snöstormen. Ett antagande på nätet ser ut att vara att hon dör. Det finns dock "bättre" avslut, ex att hon blir en witcher.

Så nu när jag givet mig på andra expansionen, spelar detta någon roll? Behöver jag spela igenom hela spelet? Finns hon kvar i spelet om man gör rätt?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Hej,

Jag spelade igenom nästan hela Witcher 3 för när det släpptes men kom inte riktigt till slutet. Jag har nu spelat igenom hela och sista scenen blev att Ciri försvinner in i snöstormen. Ett antagande på nätet ser ut att vara att hon dör. Det finns dock "bättre" avslut, ex att hon blir en witcher.

Så nu när jag givet mig på andra expansionen, spelar detta någon roll? Behöver jag spela igenom hela spelet? Finns hon kvar i spelet om man gör rätt?

Ingen skillnad alls. I ett av sluten dör t.ex Geralt, men kan fortfarande spela honom.

Permalänk
Medlem

Nu höll jag på och spoila det för dig, handlar om första expansionen men jag kan minnas fel (kolla på egen risk)

Man spelar v äl inte ens Ciri i första expansionen?

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Det finns tre slut, den som anses vara den bästa är denna:
Liten spoiler: Geralt lever, Ciri blir inte en Witcher men något annat istället.

Full disclosure: min egna olistade video. Fått samma under bägge genomspelningar. Stöttar man Ciri så ska man få denna.

Permalänk
Medlem

Kommer man stöta på karaktärerna från grundspelet(Witcher 3) eller är de helt exkluderade?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide