Kan man på något sätt få reda på regnr på bilar på blocket via t ex "Extrauppgifter från Bytbil" rutan?

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt få reda på regnr på bilar på blocket via t ex "Extrauppgifter från Bytbil" rutan?

Jag vill kunna få fram regnr på ett par bilar där regnr inte syns eller är suddade i bilden, för att kolla upp bilen, om de verkligen är ägare till den, om den är belånad etc. Finns det något sätt att få fram det? När jag har tagit carfax rapport på bilar via blocket så har jag inte fått se regnr.

Annonsen är endast ett exempel: https://www.blocket.se/vi/68879386.htm?ca=12

Permalänk
Medlem

@Evolved: Där personerna väljer att sudda ut så brukar det gå bra att antingen ringa eller maila så lämnar säljaren det utan problem. Har alltid fungerat för mig.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Avstängd

Enklast är väl att ringa/sms'a eller skicka e-post till personen som lagt ut annonsen?

Permalänk
Medlem

Den annonsen det gäller har inte lagt ut något telefonnummer eller namn, hen har heller inte svarat på meddelandet jag skickat via blocket. Bilen i fråga är något jag absolut vill ha och kan tänkas bjuda över eventuella andra köpare, vid tidigare meddelanden jag skickat via blocket har jag bara fått svar 2 gånger av 10. Vissa människor verkar inte svara alla intresserade av deras produkter utan tar första bästa. Därför vill jag söka upp ägaren och ringa/åka till hen före någon annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Föreslår att du bara ignorerar annonsen eftersom säljaren av någon anledning inte vill spela med helt öppna kort.

Samma sak med folk som ej anger sitt eget namn och istället skriver ut bilmärket.

Fattar inte hur man kan ha så lite integritet att man kan tänka sig att göra affärer med vem som helst bara om priset är ok. Nu kan man ju förvisso inte "lita" på någon när man köper bil men man får ju grovsålla åtminstone.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Olegh:

Föreslår att du bara ignorerar annonsen eftersom säljaren av någon anledning inte vill spela med helt öppna kort.

Samma sak med folk som ej anger sitt eget namn och istället skriver ut bilmärket.

Fattar inte hur man kan ha så lite integritet att man kan tänka sig att göra affärer med vem som helst bara om priset är ok. Nu kan man ju förvisso inte "lita" på någon när man köper bil men man får ju grovsålla åtminstone.

Håller med.

Om en säljare försöker dölja något så fundamentalt som ett registreringsnummer så säger det en del om säljaren.
Det är ingenting att dölja vid en bilaffär över huvud taget, ser man något sådant så är det bara att vända ryggen till oavsett bil/pris.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hon som lagt ut annonsen heter ju mia.jansson1222 och hon skriver att bilen finns i jönåker.
Testa skriv det i Hitta.se så hittar du en person..

Vill inte posta då jag inte vet om reglerna tillåter det

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |