SweClockers pubträff i Umeå på e-sportbaren Connect

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggehN:

Varför? Folk som inte kan ta sig från Umeå till Stockholm då? Detta är inte heller en officiell sweclockers-träff.

Menade absolut inte att Umeå är den enda staden som spelar någon roll eller något liknande.

Näe, men Umeå är bra. "Umeå. Vill mer."

Eller Filip och Fredriks variant: "Umeå – Kom inte hit och com."

Fast Vingåker är ändå bäst: "En promille kan inte ha fel!"

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Är väl en strålande Idé att ha nått i Norrland för en gång skull

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Geeks
Grundare

@Litenskit: Jättebra initiativ kring SweClockers-träffar, ser verkligen fram emot att en träff hålls och det vore verkligen roligt om vi kunde ha träffar på olika delar av landet som olika personer håller i. På sikt skulle man dessutom kunna ha jätteträffar med alla noder som bildas.

Vi kikar faktiskt redan på vad vi kan göra för att vi som tillhör SweClockers och det gemensamma intresset kring datorer ska kunna göra för att träffas, utbyta idéer och bara umgås med varandra. När det gäller Geeks Publishing (som vi som är organiserade nördar som driver SweClockers kallar oss) så är vi på väg tillbaks mot våra rötter där SweClockers grundades. Mer sådant här utlyses därför! Om någon har förslag på vad vi kan göra tillsammans för att stötta upp en sån här träff, eller kanske något annat - hör gärna av er! edin(a)geekspublishing.com eller jacob.hugosson(a)sweclockers.com.

Härligt!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Velat besöka Connect sedan kickstartern Dock är det ju rätt långt dit så isåfall har jag la tänkt att åka dit och bo på hotell under ngn esport liga så man kan följa matcherna där under en helg eller så.

Mitt nick ska stå i baren oxå så det måste man ju se!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Om inget oförutsett händer så kommer jag också förbi på lördag, bra initiativ!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk

Härligt initiativ men jag lovar inte att jag kommer

Permalänk
Medlem

Tror jag är en av dem som vill komma men med mest problem.
1. Jag bor Trollhättan
2. Jag är 15år
3. Jag ska till Mellerud på heldag för Teorin för Am Körkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är på utbildning i Luleå, tillbaka i "Umä" ca 19:00 i morgon.
Kanske kommer förbi då

Permalänk
Medlem

Jag dyker förmodligen upp! Lovar dock ingenting, har en 20års fest att dyka upp på också på lördagen men en sådan här möjlighet kan man inte tacka nej till!
Bra initiativ OP!

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Relik 📜

@Litenskit: Ta gärna lite bilder och dra upp i ett galleri så vi andra får se hur trevligt allt blev!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Finns det nån övre åldersgräns?
jag är en gubbjävel på 44

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

Finns det nån övre åldersgräns?
jag är en gubbjävel på 44

Perfekt, då får jag känna mig som ungdom med mina 37 då

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Jobbar tyvärr annars hade jag dykt upp :/

Visa signatur

| Asus P8Z77-I Delux | I7 3770K | 16GB Corsair Dominator Platinum DDR3 | Sapphire R390 Nitro 8gb | SSD OCZ Vertex 4 120gb & AMD Radeon R7 250gb HDD 6TB | Crosair H80i | NZXT H440 | Logitech G930 | CM storm Reaper | Corsair K70 RGB MX Red | Acer XB280HK |

Permalänk

@NinTrance:
Synd att jag har styvt 100mil till Ume, annars så hade jag trumfat dig med mina 49, eventuellt så ska jag upp till dottern i skellefte i dec, då kanske några i swec vill sänka en bärs eller två med mig.

EDIT
Vi kanske skulle starta ett Oldies Swec träff, endast 40+ är välkommen åldersdiskriminering på högsta nivå

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

Det va väldigt kort varsel.
Bor ca 15min promenad dock till stället

Massa vatten emellan men finns broar i dessa moderna tider

Helt missat denna e-sport bar.
Jävla bra initiativ!

Jag hoppas vi träffas imorgon trots det korta varslet men om inte annat kanske det blir fler träffar!

Skrivet av RexIce:

Varför ska man jobba just den helg?? nästa?

Jag har inte riktigt möjlighet att arrangera till nästa helg men om detta blir lyckat så kommer det sannolikt fler träffar längre fram som förhoppningsvis passar för fler och har lite längre varsel!

Skrivet av SweMerlin:

Stockholm är väl annars den naturliga platsen för en träff...?

.

Det kan man absolut tycka men det är lika långt från Umeå till Stockholm som åt andra hållet;) Nä men som poängterats tidigare så är detta inte en träff som arrangeras av Sweclockers utan är ett foruminitiativ startat av mig som råkar bo i Umeå.

Skrivet av Edin:

@Litenskit: Jättebra initiativ kring SweClockers-träffar, ser verkligen fram emot att en träff hålls och det vore verkligen roligt om vi kunde ha träffar på olika delar av landet som olika personer håller i. På sikt skulle man dessutom kunna ha jätteträffar med alla noder som bildas.

Vi kikar faktiskt redan på vad vi kan göra för att vi som tillhör SweClockers-stammen och det gemensamma intresset kring datorer ska kunna göra för att träffas, utbyta idéer och bara umgås med varandra. När det gäller Geeks Publishing (som vi som är organiserade nördar som driver SweClockers kallar oss) så är vi på väg tillbaks mot våra rötter där SweClockers grundades. Mer sådant här utlyses därför! Om någon har förslag på vad vi kan göra tillsammans för att stötta upp en sån här träff, eller kanske något annat - hör gärna av er! edin(a)geekspublishing.com eller jacob.hugosson(a)sweclockers.com.

Härligt!

Vad roligt att ni uppskattar mitt initiativ! Det jag har börjat känna skulle ha kunnat underlätta lite är tex en T-shirt med Sweclockersloggan på för att folk ska känna igen mig, men det går ju inte att lösa på detta korta varsel. Vi får dock hoppas allt går bra ändå, att många kommer, att vi har roligt och att folk blir inspirerade av detta initiativ för att skapa egna evenemang på sina hemorter.

Skrivet av MrMacho:

Om inget oförutsett händer så kommer jag också förbi på lördag, bra initiativ!

Låter jättebra, ser fram emot att träffa dig!

Skrivet av streetracing:

Härligt initiativ men jag lovar inte att jag kommer

Jag hoppas under lördag eftermiddag känner ett otroligt starkt sug efter att gå på connect så vi får träffa dig!

Skrivet av Xiqt:

Är på utbildning i Luleå, tillbaka i "Umä" ca 19:00 i morgon.
Kanske kommer förbi då

Det hoppas jag verkligen du gör, desto fler desto roligare tror jag.

Skrivet av SebKro:

Jag dyker förmodligen upp! Lovar dock ingenting, har en 20års fest att dyka upp på också på lördagen men en sådan här möjlighet kan man inte tacka nej till!
Bra initiativ OP!

Hoppas du får en lucka och kan svänga förbi och hälsa på oss iallafall!

Skrivet av emilakered:

@Litenskit: Ta gärna lite bilder och dra upp i ett galleri så vi andra får se hur trevligt allt blev!

Jag ska försöka göra det men telefonens kamera är inte den bästa. Andra som kommer på träffen får gärna fota och skicka åt mig så kan jag sammanställa och publicera ett galleri.

Skrivet av NinTrance:

Finns det nån övre åldersgräns?
jag är en gubbjävel på 44

Det är lugnt, ingen övre åldersgräns! Jag hoppas att du kommer även om du känner dig som en gubbjävel Jag tror du kan ha trevligt ändå!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Geeks
Grundare

@Litenskit: Surt med t-shirt! Jag kollar om något tryckeri är lördagsöppet i Umeå, i sådana fall kan vi akuttrycka något.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer dyka upp på Connect kring 1830.
Lite hjälp att känna igen mig;
Svart hår uppsatt i knut
Svarta jeans
Grå tshirt under en blå huvtröja med dragkedja.
Förutom mitt forumnamn "Litenskit" lystrar jag även till Tim.

Hoppas många kommer ikväll!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Jag kommer

Visa signatur

Gigabyte GA-M720-US3 nForce 720 | AMD Phenom II X4 965 BE | Radeon HD4870 1 GB | 2 stycken 500 GB Western Digital | OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB | 620 W Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Calle:

Jag kommer

Kul! Då ses vi på ett tag!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Förutom mitt forumnamn "Litenskit" lystrar jag även till Tim.

Hoppas många kommer ikväll!

Permalänk

Jag är där ca kl 19. Vi ses strax!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Tack för ikväll allihopa, vi blev ett rätt stort gäng ändå med så kort varsel. Hoppas att det blir fler gånger sen framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Tack för en riktigt trevlig kväll allihopa! Detta måste vi göra om!
Här är en bild på sällskapet minus Oskar som är bakom kameran.

Åter igen tack till er alla!

Ps. Jag är den andra från vänster som av någon anledning ser väldigt lurig ut

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

förbannat att när man väl ställt in sig på att titta förbi så är det något oväntat som dyker upp och förstör, jag hoppas på en ny träff om inte allt för länge!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Suveränt! Hoppades att en rapport skulle komma i tråden. Bra uppmöte! Synd att jag inte hade möjlighet. Men skorsten är på plats i huset!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti