[C++] Behöver hjälp med att öppna generisk textfil!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

[C++] Behöver hjälp med att öppna generisk textfil!

Hej!

Håller på att skriva ett program som behöver öppna en generisk textfil som finns i en mapp, d.v.s. en textfil som har (för mig) ett okänt namn men har filtypen .txt.

Jag vet att om jag känner till namnet så kan jag t.ex. göra som de gjort här:

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/files/

Jag har googlat men inte hittat något specifikt svar till min fråga. Det jag hittat är att man kan t.ex. köra i terminalen:

./myCode < *.txt

där myCode är min komplierade kod redo att köras. Detta är helt klart ett alternativ, dock blir jag inte riktigt klok på vad "< *.txt" gör exakt och hur jag tillämpar detta i min kod.

Hur gör jag för att läsa in en enskild .txt fil i samma mapp som min kompilerade kod, men med okänt namn?

Tacksam för svar!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Beror väl på operativsystem, men det borde buffra innehållet av all textfiler till STDIN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av al10001:

Beror väl på operativsystem, men det borde buffra innehållet av all textfiler till STDIN

Vad dum jag är, du har ju helt rätt! Använde mig av cin samt körde med kommandot ovan och det fungerade bra!

Tack för hjälpen!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||