Steelseries Rival 300 skjuter oavsiktligt när jag zoomar in med awp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Steelseries Rival 300 skjuter oavsiktligt när jag zoomar in med awp.

Hade den perfekta musen, Zowie FK1, den gick sönder, köpte en ny med samma namn - dock hade de gjort ändringar på den, scrollen sög t.ex. så var tvungen att köpa en annan mus. Rival 300 är en bra mus, lite väl "tjock" kanske men den är bra förutom vad gäller en sak, ibland - eller rätt ofta när jag ska zooma in med AWP:n, vilket jag gör med "mouse 3" trycker ner scrollen d.v.s. men istället för att zooma så drar den av ett skott, ibland både och - trots att jag inte rör vänsterknappen för att skjuta på musen. Aldrig haft det här problemet med andra möss, hur stressigt läget än varit så har det aldrig hänt att jag skjutit när jag eg. velat zooma. Har den senaste programvaran, finns det något annat man kan göra? Vill inte byta knapp då jag kört med samma i nästan 15+ år. Eller finns det någon mu som är lik Zowie FK1 men som inte har en scroll som suger, den gamla hade lika många steg (16 tror jag) men trots att den här har samma så känns scrollen sladdrig och det är nästan omöjligt att bunny jumpa med den, hade det inte varit för det så hade jag behållit den. Men kunde jag bara lösa problemet jag beskrev så vore jag nöjd med min Rival 300.

"there is no spoone" - tbe matricks

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Kan du kolla om det här händer i andra spel eller bara CS?

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Det är nog ett hårdvaruproblem. Jag har en likadan mus och upplever ibland att knapparna fastnar i varandra och har sett flera recensioner som tar upp problemet.

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p