Sharepoint - Bokningssystem

Permalänk

Sharepoint - Bokningssystem

Söker efter något smidigt och enkelt sätt att sätta upp ett bokningssystem av datorer/ipads på jobbet.

Personal ska kunna boka högar med 15 datorer eller 10 ipads.
Behöver något smart sätt att sätta upp detta i en kalender.

Om det går att göra i Sharepoint har jag bara hittat någon stökig variant med kalendern som inte fungerar som jag tänkt. Det går att dubbelboka vilket är katastrof.

Om det finns något bra alternativ utanför sharepoint så är det intressant, speciellt om man kan bädda in det på en webbsida i sharepoint.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Kan du inte lägga upp dom som resurser i exchange (vilket jag bara antar att ni har om ni har Sharepoint)? Vet att vi gör så med konferensrum och videokonferensutrustning på jobbet och det går inte att dubbelboka vad jag sett (man bjuder in resursens mailadress till ett möte i outlook och denna svarar nej om den redan är bokad annars ja).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vi har exchange...
Men då företaget är stort och att lägga till resurser där innebär att kontakta IT och då blir det tvärstopp. De gör inget för att enheter/avdelningar ska ha egna specialsaker.

Så jag måste lösa det i sharepoint.
alternativt någon annan tjänst som jag själv kan sätta upp.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

En Access-app i sharepoint?

Har inte kollat denna men det finns annars liknande du kan göra om denna inte är exakt vad du vill ha. Det du söker tror jag brukar kallas "asset database" eller liknande. Typ som ha koll vilka som har lånat dina böcker/videofilmer osv. Så du kan söka vidare i de banorna om videon nedan inte hjälper dig hela vägen.