Steam slutar fungera..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2016

Steam slutar fungera..

Hejsan!

Efter att jag uppdaterade mitt Win 10 pro X64 till den där anniversary update så har mitt Steam börjat total strula..

Detta har jag testat att göra för att åtgärda felet.

*Testat att ominstallera Steam
*Testat Beta varianter
*Startat om datorn
*Rensat cache i Steam
*Körs som Admin
*Kör Steam ''uppe'' på skrivbordet
*Testat köra i win 7, 8 kompatibilitet
*Ge full behörighet i admin
*Testat inaktive directdraw
*Testat inaktivera ''Dela maskinhårdvara'' i Steam
*Testat att lägga Steam genvägar på C:/ och på skrivbordet

*Testat att inaktivera WD (Windows Defender)

Edit: Jag lägger till nya förslag allt-eftersom

Problemet är, varje gång jag har spelat ett spel så slutar Steam att svara och stänger ned sig själv..detta leder till att jag måste logga in igen..efter varje spel jag avslutar som är kopplat till Steam..

Windows har väl sagt att de skulle göra nåt med Steam? Typ göra det sämre eller nåt..är detta nån början på något Windowsaktigt?

Det skulle inte förvåna mig om jag tvingas göra en ominstallation på Windows 10 igen pga detta fel..då, ett fel leder till ett annat fel osv osv..Windows borde vara gratis pga alla dessa buggar och säkerhetsläckor.

Eventuell lösning
Stäng av Cloud save i Steam!, jag stängde av detta och Steam var fortfarande igång efter jag avslutade ett spel!

Tackar för er hjälp.

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Fisken1986:

Hejsan!

Efter att jag uppdaterade mitt Win 10 pro X64 till den där anniversary update så har mitt Steam börjat total strula..

*Testat att ominstallera Steam
*Testat Beta varianter
*Startat om datorn
*rensat cache i Steam

Problemet är, varje gång jag har spelat ett spel så slutar Steam att svara och stänger ned sig själv..detta leder till att jag måste logga in igen..efter varje spel jag avslutar som är kopplat till Steam..

Windows har väl sagt att de skulle göra nåt med Steam? Typ göra det sämre eller nåt..är detta nån början på något Windowsaktigt?

Tackar för er hjälp

Kör du steam som administratör?

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Fakkahe:

Kör du steam som administratör?

Nej, det ska jag genast testa.

Edit, fungerade tyvärr inte.

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047