Ett knakande ljud från högtalarna/hörlurar.

Permalänk
Medlem

Ett knakande ljud från högtalarna/hörlurar.

Hej, jag har en Lenovo ideapad 80SM00PEMX med win 10 och när jag spelar tex youtube så blixtrar det till i ljudet då och då, samma sak händer om jag tex skriver något på skype och sedan postar det. Jag kan inte fatta vad som är fel. Jag har uppdaterat drivrutinerna för ljud (Iallafall vad lenovos egen hemsida har att erbjuda för min model,) jag har ändrat på dittan och dattan på ljudinställningar med mera. Mer eller mindre har jag sökt igenom de flesta forum på internet och alla säger i princip samma sak som den här personen. (( http://helpdeskgeek.com/windows-7/fix-audio-staticcracklingpo... Nu står på engelska och är skrivet för win 7 men folk skriver samma lösningar för win 10.

Det ända jag kommer på som skulle kunna vara fel är ett taskigt moderkort men jag har nyss bytt till en nya Ideapad då den andra hade samma problem. (Vilket nu var onödigt eftersom det verkar vara mjukvaraproblem. Detta gav mig också 1 timmes extra jobb med att utrota mcafee och all jävla bloatware som alltid kommer förinstallerat på laptops. xD)

Jag skulle uppskata om någon kunde förklara vad som mer kan göras eller vad som kan vara ett fel.