Går det att få ut ljud från 2 hörlurar på 1 pc?

Permalänk
Medlem

Går det att få ut ljud från 2 hörlurar på 1 pc?

Det hela började med att lille brosan ville att jag skulle köra minecraft med honom på ps3. Jag klarade inte av fpsen så jag riggade upp så vi kan köra minecraft på varsin skärm på min dator med hjälp av lite moddar och en kontroll. Allt funkar bra utom ljud. Tänkte att det kanske gick att koppla ett par lurar bak och ett par där fram på datorn. Men det verkar inte vara så enkelt. Tänkte finns det något program man kan använda för att få det att funka? Vill också gärna ha så att han får ut sitt minecraft ljud från sina lurar och jag mitt ur mina lurar. Alltså så vi inte hör varandras.

Permalänk

@warmerspy:

Är det inte bara köra en Y split på 3.5 mm

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag helt missförstår TS, men jag uppfattar det som att han kör två instanser av Minecraft och vill ha spel från respektive spel i varsin separat hörlur. Till det hjälper väl knappast vanliga y-splittar, då får de ju samma ljud i sina hörlurar och ja...det förändrar ju inget.

Om jag förstår dig rätt @warmerspy så kika på detta:
http://www.tomsguide.com/forum/58441-6-assign-applications-so...

Sammanfattning; CheVolume eller Audio Router borde fungera.

Permalänk

@warmerspy: någon form av VMware borde fungera då

Permalänk
Hedersmedlem

TS vill väl inte höra samma ljud i båda hörlurarna utan det ska vara olika ljud för de som olika spelen samtidigt.

Det tror jag är lite trixigt att få till med nuvarande lösning.
Vet inte hur tungdrivetminecraft är, men att köra ena instsnsen av spelet från virtualbox i ett sandlådat os och ha ett extra ljudkort kanske fungersr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

@warmerspy:

Är det inte bara köra en Y split på 3.5 mm

Skrivet av marmeladov:

Vet inte om jag helt missförstår TS, men jag uppfattar det som att han kör två instanser av Minecraft och vill ha spel från respektive spel i varsin separat hörlur. Till det hjälper väl knappast vanliga y-splittar, då får de ju samma ljud i sina hörlurar och ja...det förändrar ju inget.

Om jag förstår dig rätt @warmerspy så kika på detta:
http://www.tomsguide.com/forum/58441-6-assign-applications-so...

Sammanfattning; CheVolume eller Audio Router borde fungera.

Skrivet av truedesire:

@warmerspy: någon form av VMware borde fungera då

Skrivet av Söderbäck:

TS vill väl inte höra samma ljud i båda hörlurarna utan det ska vara olika ljud för de som olika spelen samtidigt.

Det tror jag är lite trixigt att få till med nuvarande lösning.
Vet inte hur tungdrivetminecraft är, men att köra ena instsnsen av spelet från virtualbox i ett sandlådat os och ha ett extra ljudkort kanske fungersr.

Fick det att funka genom att gå in ändra på lite inställningar i realteks programvara. Nu funkar båda uttagen som en varsin output. Sen får trixa lite med att först ändra standard enhet för ljud och sedan starta minecraft och sedan göra samma sak för spelare 2 gör mig inget. Lite trixit bara tack för hjälpen alla.