Oculus Rift uppdateras – får achievements och integrering med Facebook

Permalänk
Melding Plague

Oculus Rift uppdateras – får achievements och integrering med Facebook

Oculus senaste uppdatering till sin VR-plattform Oculus Home lägger till stöd för achievements i spel samt kontolänkning till moderbolaget Facebooks tjänster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"integrering med Facebook"

Åh gud, nej!

Permalänk
Avstängd

Stalka folk på riktigt via webben?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Detta är ju perfekt för attention whores och fjortisar!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

@Mynameislol: Kan ju inte varit en högoddsare xD

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Vad har mannen/kvinnan på bilden runt halsen? Någon form av märklig androgyn guldkedja?

Permalänk
Medlem

Skinner box! För produkter du inte tror på.

Permalänk
Medlem

Måste man koppla ihop den med Facebook då?
Använder idag Facebook endast för köp&sälj.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Jahopp, där kom det vi alla fruktat sen dagen Facebook köpte Oculus...

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Känns som en första april grej...

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Då återstår bara frågan hur länge det dröjer innan man MÅSTE ha ett Facebookkonto för att kunna använda Oculus överhuvudtaget.

För mig kommer det aldrig bli en Oculus pga Facebook.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Åh herre jävlar, det vi alla har väntat på.. Facebookintegreringen ..

Permalänk
Medlem

Blir äcklad av Facebooks integrerande i detta. Inte nog med att man knappt kan röra sig fritt utan att detta statusfält trycks upp i ögonen på en av antingen bekanta, förbipasserande eller resenärer utan nu detta?
No big thank you.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jaha. JAHA!! Vad var det jag sa????

"Nä sluta larva dig Ozzed... Bara för att Facebook köper Oculus så betyder inte det att de kommer smeta på Facebook på Riften. De går ju bara in med kapital, det är ju bra."

HA!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Där kom den ja, inte helt oväntat, eller?

Permalänk
Medlem

/facepalm

Permalänk
Medlem

Så ja. Då var kistan igenspikad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Där kom den ja, inte helt oväntat, eller?

Tydligen för vissa. Jävlar vad mycket (nu bevisat helt oförtjänt) skit jag fick ta från diverse medlemmar här på forumet när jag varnade för att Facebook går in med kapital för att de vill få till en integrering med sin sociala-medier-plattform... Men nu säger de väl istället att det inte är så farligt.

Så här är det. Ska man koka en groda så är det inte så smart att ha i den i vattnet när det redan kokar, då hoppar den ut. Om man istället har grodan i grytan när vattnet är kallt, så märker den inget när temperaturen sakta stiger tills det blir så varmt att den dör av värmen. Facebook är grytan med kokande vatten och Riftköparna är grodan.

"Vad var det jag sa"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jaha. JAHA!! Vad var det jag sa????

"Nä sluta larva dig Ozzed... Bara för att Facebook köper Oculus så betyder inte det att de kommer smeta på Facebook på Riften. De går ju bara in med kapital, det är ju bra."

HA!

Nu behöver vi iofs inte överdriva, dem allra flesta anade nog detta.
Så länge det inte är ett KRAV att logga in på facebook så skiljer det sig inte från många andra spel/appar som finns ute idag.

Jag är onekligen glad att jag köpte HTC Vive framför Riften. Jag har _nästan_ hunnit tröttna innan Riften ens fått Touch kontrollerna ute.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Nu behöver vi iofs inte överdriva, dem allra flesta anade nog detta.
Så länge det inte är ett KRAV att logga in på facebook så skiljer det sig inte från många andra spel/appar som finns ute idag.

Jag är onekligen glad att jag köpte HTC Vive framför Riften. Jag har _nästan_ hunnit tröttna innan Riften ens fått Touch kontrollerna ute.

Vet man inte, så känns det bättre att kanske backa tillbaks och reflektera istället för att tvärsäkert attackera folk som vissa gjorde. Jag var inte den enda som fick ta skit.

Jag tror det kommer att bli ett krav så småningom. Har man redan lagt ut pengarna och vill kunna använda produkten måste man ju kunna logga in, och om Facebookinloggning är enda sättet så blir det ju så. Visst, folk muttrar kanske i fem minuter, knyter näven i fickan, kanske skriver något syrligt inlägg på ett forum, men sedan loggar de in med Facebook, för det är ett krav. Det är vad jag tror, vi får se hur det blir.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ozzed:

Jaha. JAHA!! Vad var det jag sa????

"Nä sluta larva dig Ozzed... Bara för att Facebook köper Oculus så betyder inte det att de kommer smeta på Facebook på Riften. De går ju bara in med kapital, det är ju bra."

HA!

kom igen Ozzed sluta larva dig nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Snusfri

Det står inte någonstans att det är ett krav att integrera med facebook så förstår verkligen inte alla hatkommentarer samt "JAG HADE RÄTT!!".

Det är alltså valfritt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av THB:

Det står inte någonstans att det är ett krav att integrera med facebook så förstår verkligen inte alla hatkommentarer samt "JAG HADE RÄTT!!".

Det är alltså valfritt.

for now....

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ja, inte helt oväntat, det var ju bara en tidsfråga egentligen. Lite kul att läsa äldre kommentarer från när nyheten släppets om köpet.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1288601-facebook-koper-...

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Bästa pris på HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jaha. JAHA!! Vad var det jag sa????

"Nä sluta larva dig Ozzed... Bara för att Facebook köper Oculus så betyder inte det att de kommer smeta på Facebook på Riften. De går ju bara in med kapital, det är ju bra."

HA!

Än så länge är det ju endast en tjänst som till exempel steam (rift) har haft sen 2011

http://store.steampowered.com/news/5644/

Dock så tro jag att det kommer vara obligatorisk/starkt uppmuntras i framtiden men "rätt" har du inte haft än

För övrigt, även om några kanske inte har trott det och varit högljudda på forum om det betyder det knappast att du är synsk för att du trodde facebook skulle integrera sina tjänster i sin egen produkt, de trodde nog de flesta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det står inte någonstans att det är ett krav att integrera med facebook så förstår verkligen inte alla hatkommentarer samt "JAG HADE RÄTT!!".

Det är alltså valfritt.

Än så länge, det håller jag med om men hat? Är det nån form av skämt som jag inte förstår?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

haha, ja det är väl å andra sidan helt väntat att det skulle kopplas ihop mot facebook. Varför skulle de annars köpa sig in i produkten?

Tidsfråga innan det kommer candycrush-förfrågningar och annat, nu även i VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mynameislol:

"integrering med Facebook"

Åh gud, nej!

Tänkte precis samma sak. Bara att bojkotta då.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag har fått uppfattningen att HTC Vive blivit mer populär och ansedd som en bättre polerad produkt. Eller glider åsikterna isär väldigt mycket och jag har bara fått höra ena sidan?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI