Battlefield 1 eller Fallout 4, vilket ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 eller Fallout 4, vilket ska jag köpa?

Hej alla!
Jag är en 15årig kille som ska köpa antingen Kommande Battelfield 1 eller Fallout 4.
Jag har älskat båda serierna sedan batteldield bad company 2 och fallout new Vegas eller om det var 3.
Har inte haft pengar för fallout 4 pga att jag spenderade pengarna på andra saker.
Och jag har prövat betan på battelfield 1.

Älskar båda spelna men har bara råd med ett av dem vilket ska jag skaffa?

§3.1
Permalänk
Skrivet av ImDuck:

Hej alla!
Jag är en 15årig kille som ska köpa antingen Kommande Battelfield 1 eller Fallout 4.
Jag har älskat båda serierna sedan batteldield bad company 2 och fallout new Vegas eller om det var 3.
Har inte haft pengar för fallout 4 pga att jag spenderade pengarna på andra saker.
Och jag har prövat betan på battelfield 1.

Älskar båda spelna men har bara råd med ett av dem vilket ska jag skaffa?

båda två.. klipp några fler gräsmattor/kratta löv hos grannarna eller skotta snö senare i år..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

båda två.. klipp några fler gräsmattor/kratta löv hos grannarna eller skotta snö senare i år..

Jag har ett litet problem jag bor mit ute i skogen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Plocka bär.

Nej men för att vara lite mer seriös så tycker jag att endast du kan avgöra vilket av spelen du helst köper, vill du ha ett singelplayer spel så kör på fallout vill du spela multiplayer så köper du Battlefield.

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Ojoj... Det var inget lätt dilemma du står inför här...ett vet jag är bra (Fallout 4) men älskar Battlefield också. Är rätt säker på att BF1 kommer bli skoj det med.

Fallout 4 går ju att köpa nu på direkten och lira. Så just nu går min röst till det. Så kan du skaffa BF1 när du har mer pengar senare, efter jul kanske. Fallout 4 kommer nog stå sig tills dess.

Oavsett vilket spel du köper kommer det nog duga tills du har råd med det andra. nackdelen med BF1 är ju att det släpps först om två månader bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar har du att spendera?

kinguin.net har Fallout 4 för 225kr och bf1 finns för 438kr på spelbutiken.se. Så 663kr för båda!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Hur mycket pengar har du att spendera?

kinguin.net har Fallout 4 för 225kr och bf1 finns för 438kr på spelbutiken.se. Så 663kr för båda!

Tack för tipset när jag får 100kr har jag råd med båda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men behöver även en ny skär + ska skaffa en ny mobil står inte ur med windows egna telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@ImDuck:

*rubrik förtydligad*

Tänk på att en bra och beskrivande rubrik ofta ge fler svar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag lånar tråden lite. Kan man lira falluout 4 (pc version) med en xbox 360 kontroll? Fungerar det bra? Är lite sugen på att köpa spelet till htpc.n

Permalänk
Medlem

@ImDuck: Skicka ditt Steam-namn till mig i ett privat meddelande så köper jag Fallout till dig imorgon när jag kommer hem från jobbet. Så kan du köpa battlefield 1 själv. 😀

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Elektron:

Ursäkta om jag lånar tråden lite. Kan man lira falluout 4 (pc version) med en xbox 360 kontroll? Fungerar det bra? Är lite sugen på att köpa spelet till htpc.n

Lika väl som Skyrim, vilket jag lirade med handkontroll. Däremot tycker jag Fallout 4 lirar bättre med tgb/mus än Skyrim gjorde.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

personligen gillade jag inte alls bf1 betan och fallout 4 var trevligt men efter storylinen e de ju "bara" mods som gäller om man gillar de

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@ImDuck: Skicka ditt Steam-namn till mig i ett privat meddelande så köper jag Fallout till dig imorgon när jag kommer hem från jobbet. Så kan du köpa battlefield 1 själv. 😀

Vet inte hur man pmar men bryr mig faktist inte om någon annan adar mig också. Bara trevligt enligt mig. https://steamcommunity.com/profiles/76561198162646575/
Bara undrar varför köper du ett spel till mig när du inte änns känner mig?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

personligen gillade jag inte alls bf1 betan och fallout 4 var trevligt men efter storylinen e de ju "bara" mods som gäller om man gillar de

Det är bland annat därför jag vill skaffa fallout 4. Men mest för att det värkar jättekul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ImDuck:
Ska ge dig något annat att klura på...
Witcher 3.
Riktigt bra. Även om jag gillar fallout så är witcher bättre.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@ImDuck:
Ska ge dig något annat att klura på...
Witcher 3.
Riktigt bra. Även om jag gillar fallout så är witcher bättre.

Jag funderar på att skaffa det också men har andra spel jag troligen ville skaffa och spela först.
Men tack för tipset 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

På grund av mästerverket Fallout 2 så har jag kört igenom Fallout 3 & 4 trots att de är rätt bleka i jämförelse. Jag plöjde ned en 60h i 4'an i alla fall. Även om storyn är lite sådär och det på många sätt är lite väl likt 3'an så var det ändå en rätt kul upplevelse.
Det släpps ett BF årligen, det är längre mellan Fallout-spelen. Därför faller min röst på Fallout 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrQke:

@ImDuck: Skicka ditt Steam-namn till mig i ett privat meddelande så köper jag Fallout till dig imorgon när jag kommer hem från jobbet. Så kan du köpa battlefield 1 själv. 😀

Väldigt generöst av dig!

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Skrivet av ImDuck:

Jag har ett litet problem jag bor mit ute i skogen

Skickades från m.sweclockers.com

Hugg ved ? passa grannens hund/katt. fixa/reparera datorer.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Hugg ved ? passa grannens hund/katt. fixa/reparera datorer.

Alla kör bergvärme. Har själv 5 katter att ha koll på. Är dålig på datorer. Nån som har någon bra sida eller video som lär en om datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ImDuck:

Nån som har någon bra sida som lär en om datorer?

Sweclockers är en bra sida..
LinusTechTips
KomplettDatorskola

du börjar med ett "lik" (stationär) hitta nån äldre dator som inte fungerar. öppna. märk hur kablarna sitter. plocka isär & sätt ihop. när du vet hur sata,processorn,molex,pci-e kablarna sitter så börjar du med nån som fungerar men inte har något speciellt värde..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Sweclockers är en bra sida..
LinusTechTips
KomplettDatorskola

du börjar med ett "lik" (stationär) hitta nån äldre dator som inte fungerar. öppna. märk hur kablarna sitter. plocka isär & sätt ihop. när du vet hur sata,processorn,molex,pci-e kablarna sitter så börjar du med nån som fungerar men inte har något speciellt värde..

Så kan typ fråga skolan om man kan få "köpa" deras gamla datorer. Vi har fått surface nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Fallout 4 + Witcher 3 kostar mindre tillsammans än vad BF1 kostar och när du är klar med dom två spelen så kan du nog hitta BF1 för en tvåhundring.
Sen är the crew gratis på uplay nu, det är relativt nytt och sägs ska vara ett bra bil spel om du gillar det.

Det lönar sig alltid att vänta ett par månader, dom största buggar är oftast patchad och du kan köpa spelet för halva priset.

Win win.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av ImDuck:

Så kan typ fråga skolan om man kan få "köpa" deras gamla datorer. Vi har fått surface nu

Skickades från m.sweclockers.com

lik eller 10-15år gamla datorer har inget värde har inte skolan gjort sig av med dom så borde du kunna få en..
ta en med socket 775 pentium4/C2duo eller nyare så är det nästan exakt samma kontakter & kablar som i nya datorer.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@ImDuck: Köpte 3 spel från din önskelista! Ha en bra dag!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

Haha det finns hopp. Grymt kul att se sånt här. Respect

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Har stor respekt mot alla. Men speciellt @MrQek
Som var super snäll och gave mig fallout 4 och 2 andra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo det var det jag menade med, uttryckte min respekt för Mrqek.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Skrivet av ImDuck:

Men behöver även en ny skär + ska skaffa en ny mobil står inte ur med windows egna telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Daniel?