JavaFX - En handler för alla, eller en för varje?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

JavaFX - En handler för alla, eller en för varje?

Tjena Sweclockers!
Jag studerar just nu på högskola och vi lär oss nu JavaFX.

Vår lärare rekommenderar att vi gör en Eventhandler för alla knappar/kontrollers istället för en handler för varje knapp. Vad tycker ni om det?
Jag är faktiskt lite skeptisk till det hela, för jag tycker personligen är lättare att hålla reda på allt om vardera kontroll har sin egen Eventlyssnare.

Exempel på en lyssnare för alla mina knappar som jag gjorde utifrån lärarens instruktioner:

private class Lyssnare implements EventHandler { @Override public void handle(Event event) { Button temp = (Button) event.getSource(); Alert a = new Alert(AlertType.INFORMATION); boolean isEmpty = false; switch (temp.getText()) { case "Lägg till": for (TextField tf : textFields) { if (tf.getText().toLowerCase().equals("")) { a.setTitle("One or more fields are empty!"); a.setHeaderText("Warning!"); a.setContentText("One or more fields are empty!"); a.showAndWait(); isEmpty = true; break; } } if (!isEmpty) { try { String regNr, marke, modell; regNr = textFields[0].getText(); modell = textFields[1].getText(); marke = textFields[2].getText(); Car car = new Car(regNr, marke, modell); cars.add(car); changeImage(car.getImage()); //img = car.getImage(); } catch (Exception e) { System.out.println("Error at create new object"); } } System.out.println("Lägg till tryckt"); break; case ">": if(currentCarIndex < cars.size() - 1){ currentCarIndex++; DisplayCar(cars.get(currentCarIndex)); } break; case "<": if(currentCarIndex > 0){ currentCarIndex--; DisplayCar(cars.get(currentCarIndex)); } break; case "Sök": DisplayCar(GetCarViaReg(textFields[0].getText())); currentCarIndex = cars.indexOf(GetCarViaReg(textFields[0].getText())); break; } } }