Nvidia shield K1 eller Kinaplatta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004

Nvidia shield K1 eller Kinaplatta?

Köpte mig nyss en Dji Phantom 4 och insåg att min gamla Tablet Z inte riktigt fixade FPV-biffen.

Efter att ha kikat runt på lite forum och så så verkar Nvidia shield K1 vara den rekommenderade plattan för just FPV.
Dock så har ju den funnits ute i ca 1 år redan ( orch sån här teknik har ju entendens att inte bli speciellt gammal....) samt att den saknar 4G (inte jätteviktigt men ett plus om det finns)

Sen ser man ju även att det finns en hel del att få för pengarna om man kikar på "kinaplattor".
Har kikat lite på 9.7" plattor och har blivit intresserad men det är ju en riktig djungel så jag tänkte höra mig för efter lite tips här.
Primärt kommer den att användas för FPV vid modellflygning och just av den sakens natur så är det en stor fördel om den har GPS/Glonass (för att kunna uppdatera homepoint vid eventuell flytt), snudd på krav skulle jag nästan säga.
Vidare kommer den även att användas till surf och diverse fjärrstyrningstjänster (fjärrskrivbord och SSH) så 3/4G-anslutning och type-cover är stora plus.

Ang. peng så kan man väl säga ~4500:- ink. frakt och moms som max

Så vad tycker ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Jag skulle köra på Shield K1, Dels därför att den verkar fått bra recensioner och dels därför att det känns som ett säkrare kort.
Det finns säkert kinaplattor som är bra men känns trögt att sålla bort allt skräp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004

Nvidia Shield blev det!