Cisco AnyConnect påverkar internetuppkopplingen

Permalänk

Cisco AnyConnect påverkar internetuppkopplingen

Hur kommer det sig att internetuppkopplingen försvinner när jag kopplat upp mig, men att den sedan dyker upp igen efter en tid?

När jag kopplat upp mig genom Cisco, så ser jag en rad inställningar under TCPIP>General>IP address & DNS samt värden under >Advanced.

Kan jag kopiera dem och applicera dem permanent på "Cisco AnyConnect Secure Mobility Client Virtual Miniport Adapter for Windows x64" som är disconnected by default?

Permalänk
Inaktiv

Nej det kan du inte, eftersom du kör Cisco AnyConnect låter det som det är ditt företag som styr detta, har du pratat med dom? Finns hundratals regler man kan sätta för att styra sånt.

Permalänk
Medlem

oftast när jag kopplar upp mig mot våra kunder bryts internetuppkopplingen, inte alla gånger dock. Så jag antar att det går att ställa in hos värden

Permalänk
Medlem

verkar märkligt att dem försvinner en kort tid. Brukar vara så att den håller sig avstängd hela tiden om det är inställt så. Inte att det kommer efter en stund.

Permalänk
Medlem

Oftast så tillåter man inte split tunneling, dvs all trafik går då via VPN-kopplingen. Då kan företaget ha som krav att man ska köra genom deras proxy, eller så är utgående trafik inte alls tillåten.