Jag har väldigt låg internetspeed, är jag körd?

Permalänk

Jag har väldigt låg internetspeed, är jag körd?

Ska nu införskaffa en speldator men har valt att har låg internet, annars sitter jag bara och surfar hela dagarna. Jag har 1 mb/s på min telefon som jag använder som tethering hotspot. Jag är inte intresserad av att köra online, men de flesta spel verkar vara nedladdningsbara nuförtiden, och ganska stora med. Det tar ett tag att ladda ner 20 gb! Jag har en extern romspelare, och jag vet att man tex kan få tag på spel på skivor från tex games top. Blir det nån prestandaförlust att köra från skiva?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Nej, det blir ingen prestandaförlust. Du måste ändå registrera koden som följer med skivan till ditt Steam/Origin/Uplay konto och det läggs då till ditt spelbibliotek hos den tjänst som spelet använder. Skivan används då bara vid installationen, och kan sedan spelas precis som om du hade laddat ner det. Kan dock vara värt att tänka på att ganska många spel nuförtiden har patcher som måste laddas ner redan på release, så det kan ändå bli ett par GB att ladda ner trots att du köper spelet på skiva.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan installera från skiva och i de flesta fall spela offline, men uppdateringar kommer du att behöva ladda ner. Steam, Origin osv. laddar uppdateringar automatiskt, men det går att stänga av.

Det enda du behöver kolla är om spelen tillåter dig att låta bli att uppdatera. Många onlinespel kräver att du kör senaste versionen så att alla har samma förutsättningar.

Så kontentan är att du får kolla upp de spel du är intresserade av om det tillåter att man spelar offline och låter bli att uppdatera.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad*

På SweClockers är vi hjälpsamma när någon frågar, vänligen läs på forumregel §1.

§1 Var trevlig och respektera andra.
§2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag vet inte hur vanligt det är, men det har förekommit titlar som inte har något spel på skivan. Det kan vara värt att kolla upp hur vanligt förekommande det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan du inte skaffa dig en extern hårddisk eller ett större USB-minne, gå hem till en polare och ladda ner spelet och när du kommer hem flyttar du över det till mappen för Steam/Origin/Uplay?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Tackar för svaren! Jag kommer alltså bara köra single player spel. Som jag förstått det kan man regna de köpta spegel på steam och sen ladda ner patches och eventuellt dlc därifrån. De är ju inte lika stora som spelen. Jag får se vilka polare som kan hjälpa till mot en pizza eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb