Konstig bugg i League of Legends

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Konstig bugg i League of Legends

Jag har någon slags bugg i LoL där linjer visar sig ovanför text och siffror på olika ställen in-game. Oftast är det ovanför Recall texten när jag använder Recall, men det har också visat sig ovanför ingame timern högst uppe till höger samt ovanför mitt health bar. Jag har just nu ett GTX 980 men hade även samma problem med Intel HD Graphics. Jag har testat att installera om spelet och drivrutiner. Jag har även testat att avbryta processer i bakgrunden medan spelet körs utan resultat.

Det enda som jag hittat som ibland temporärt fixar problemet är om jag ändrar upplösningen i spelet.

Man borde kunna utesluta hårdvara som orsak eftersom att jag inte har något problem i andra spel och att det uppenbarats med både integrerad grafik och grafikkort. Det enda som jag kommer på kvar är något med Windows eller något program som körs i bakgrunden men jag tänker inte installera om Windows för ett ganska litet problem.

Här är en bild på hur buggen ser ut:

Är det någon som har en aning om vad som skulle kunna vara problemet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flisby
Registrerad
Maj 2013

Report rito..

Haha ne men jag kan kolla om jag har det så också när jag kommer hem, annars ser det ju inte ut att vara något som skulle förstöra ett game..

Edit: Jag har inte det på några av mina datorer, testade 4 olika. Vet inte hur jag kan hjälpa dig tyvärr.

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==