Surfplatta för 2000 för surf/readly på tåg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008

Surfplatta för 2000 för surf/readly på tåg

Som rubriken säger. Har höjt priset men lyckas inte redigera gamla posten (hur gör man det?)

Ska vara till när man reser med tåg t.ex.

Bra med LTE men inte nödvändigt.

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Köpte precis en nvidia shield k1, den verkar fasas ut nu men tycker den har en bra formfaktor. Den har android 6.0 som av någon outgrundlig anledning verkar vara ganska ovanligt. Frågan är dock om den kommer få 7.0

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Napoleon.Solo:

Köpte precis en nvidia shield k1, den verkar fasas ut nu men tycker den har en bra formfaktor. Den har android 6.0 som av någon outgrundlig anledning verkar vara ganska ovanligt. Frågan är dock om den kommer få 7.0

Ok, verkar intressant.

Hur laddar man om man inte har laddare? (stod något om det på prisjakt)

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

du kan ju ladda med en powerbank så det är inga problem.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Larsp777:

Ok, verkar intressant.

Via vilken modern mobilladdare som helst (utom iPhone) eller annan grej som kan lämna tillräckligt mycket ström via USB-porten.

Köpte nyss en Shield tablet och jag kan säga att det vara ganska "skönt" att den kom utan laddare då jag redan har ett överflöd av såna från trasiga telefoner....
Men de kunde ju åtminstone ha skickat med en USB-kabel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Larsp777:

Ok, verkar intressant.

Som tidigare sagt funkar det ju att köra en gammal androidladdare eller vad som helst. Jag har hört att man inte ska köra ipadladdare men jag är inte införstådd med vad som skulle vara problemet. Det bästa är om laddaren har 2 ampere ut, men det funkar ju med mindre med. Jag kör en med 1,25 A, men det går ganska långsamt.