Forza horizon 3 tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fabazo:

Vet inte ifall någon av er kan svara på denna frågan men värt ett försök..

På mitt microsoft konto så har jag låtit min lillebror göra sitt xbox-live konto vilket har blivit lite problematiskt. Mitt microsoft konto är tydligen kopplat till mitt lillebrors xbox-live konto och varje gång jag startar upp Horizon 3 så loggas jag in på min lillebrors xboxlive konto/profil. Problemet är att han också har köpt spelet och antagligen så kommer vi att spela på samma sparfil som mig.

Frågan är då ifall och hur jag ändrar vilken profil som används till forza horizon 3 för jag hittar inget sätt att ändra det på.

Har för mig att man skulle kunna ha olika karaktärer, vilket borde lösa ditt problem. Kanske inte lika roligt att slänga in massa achievements på hans konto istället för ditt, men ah,..

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Har för mig att man skulle kunna ha olika karaktärer, vilket borde lösa ditt problem. Kanske inte lika roligt att slänga in massa achievements på hans konto istället för ditt, men ah,..

När och var väljer man karaktär då? Vågade bara spela lite in på introt eftersom jag då inte ville att min bror inte skulle få spelat introt ifall jag sparade över hans profil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

@fabazo Om ni spelar på _samma_ konto så behöver ni inte heller två exemplar av spelet. Digitala(!) versionen gäller för nedladdning på både PC och Xbone.

Men det låter som att ni borde försöka sära på kontona igen om det är möjligt, det blir nog mer problem framöver annars? Osäker på hur konton fungerar men har ni samma inloggning nu eller är hans konto ett sub-konto till ditt på något sätt?

Permalänk
Medlem

Det blev ett köp, som jag inte ångrar en sekund! Blev positivt överraskad hur bra spelet flyter och skön grafik.

Ligger stabilt mellan 68 - 94fps, fick lite drops i början men nu är det ingenting alls.

Det jag undrar över är hur man kör freeroam online ? Jag vet att man kan välja det och så joinar jag en free roam server, men det liksom händer ingenting. Det finns en massa spelare som kör omkring med det är ju NPC's i spelares namn och så kan man tuta för att börja racea mot dem... Hur gör man så att man kan köra omkring med RIKTIGA spelare?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Inaktiv

Blir lite sugen på att köpa. Hur tycker ni som spelat Horizon 2 att det står sig? Bättre?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Det blev ett köp, som jag inte ångrar en sekund! Blev positivt överraskad hur bra spelet flyter och skön grafik.

Ligger stabilt mellan 68 - 94fps, fick lite drops i början men nu är det ingenting alls.

Det jag undrar över är hur man kör freeroam online ? Jag vet att man kan välja det och så joinar jag en free roam server, men det liksom händer ingenting. Det finns en massa spelare som kör omkring med det är ju NPC's i spelares namn och så kan man tuta för att börja racea mot dem... Hur gör man så att man kan köra omkring med RIKTIGA spelare?

På PC så letar den först efter server. När den hittat har du 15sek på dig att trycka X (ifall du kör med kontroll) för att joint free roam.

Värt att nämna också var att jag behövde göra lite progress innan online låstes upp.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fabazo:

När och var väljer man karaktär då? Vågade bara spela lite in på introt eftersom jag då inte ville att min bror inte skulle få spelat introt ifall jag sparade över hans profil.

Skickades från m.sweclockers.com

Well, kommer inte ihåg exakt ställe i menyn, men d fanns iaf så man kunde ha 4 olika karaktärer på samma konto Vad jag förstod d som.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Open world tycker jag är mer privat spelande, levla upp.
Spel med polare väljer jag istället såna spel där man kan välja bana och bil med tillgång till alla direkt, snabb race.
Projekt cars, dirt rally, grid, osv.

Mjo det kanske är så. Handlade mest om att hitta något sjysst att köra medan man dricker några öl.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

På PC så letar den först efter server. När den hittat har du 15sek på dig att trycka X (ifall du kör med kontroll) för att joint free roam.

Värt att nämna också var att jag behövde göra lite progress innan online låstes upp.

Har gjort det, och jag verkar joina servern, fast det visas inte att man har joinat.
Är level 13 så borde ju ha låst upp online läget om jag inte minns fel. Vill kunna köra med andra, inte bara NPC's som kör spelarnas bilar..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många levels det finns både på festival garage grejen, samt på sin egen karaktär, då dom verkar vara olika?
Och hur många race finns det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

Det beror iofs på vilken tidsperiod du jämför med. NES spel gick på typ 600:- /styck. Playstation 1 spelen kunde gå loss på iaf en femhunka i butik. Tar du med inflationen i beräkningen så är nog spel billigare idag än förut.

Anledningen till att priserna inte har sjunkit med den (förmodat) minskade piratkopieringen kan ju också härledas att spel idag kostar betydligt mer att göra. Kostnaderna för ett AAA spel har ju fullkomligt exploderat de senaste tio åren. Utvecklingsteamen idag består av hundratals relativt högavlönade personer som jobbar i 2-3 år i sträck med ett enda spel.

Ang. Trådens ämne är jag sjukt sugen på spelet men jag avvaktar tills det finns tester ute på spelet med typ GTX 780/780ti eller motsvarande. Flyter det inte på i iaf medium lär man ju skaffa nytt grafikkort

Det är hutlöst mycket pengar idag dom tar betalt. För att inte tala om ockerpriserna på NES, Playstation 1 tid. Samma med vhs hyr filmerna, kostade lång tid ockerpriser omkring 50kr för en dag bara. Idag blir det inte heller mycket kvar till nöje med en vanlig knegarlön, att då begära 599kr för ett spel och hävda det är okej pris är löjligt. Utvecklingsteamen är i regel giriga och får aldrig nog av pengar där är problemet med för höga priser. Inte undra på att många hoppas på lyckat piratade spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Србо:

Utvecklingsteamen är i regel giriga och får aldrig nog av pengar där är problemet med för höga priser.

Menar du allvar? Har du någon aning om hur hutlöst mycket pengar det kostar att utveckla i stort spel idag? Vi pratar hundratals miljoner dollar när du räknar in allt. Där måste du räkna med löner och massor av licenser, inte bara till program utan till varenda skivbolag vars du ska använda och varenda biltillverkare vars modeller du ska avbilda i spelet och mer därtill. Allt det här måste bolaget tjäna tillbaka under spelets livstid vilket bara är några år. Spelen är inte billiga att köpa, men inte att utveckla heller.

Bröderna Houser har tjänat en hacka på sina GTA, inga frågor om den saken men frågar du utvecklarna som sitter på golvet och gör det mesta av arbetet tvivlar jag på att många av dem har blivit rika på det. Har du någon källa som visar att jag har fel och att de i själva verket sitter på kontoren och vältrar sig i pengar får du gärna visa den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Har gjort det, och jag verkar joina servern, fast det visas inte att man har joinat.
Är level 13 så borde ju ha låst upp online läget om jag inte minns fel. Vill kunna köra med andra, inte bara NPC's som kör spelarnas bilar..

Well, då ska d inte vara några issues egentligen. Tror jag låste upp d vid lvl 10

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Well, då ska d inte vara några issues egentligen. Tror jag låste upp d vid lvl 10

Jo det verkar ju vara något problem... Det går att söka och joina en free roam server online.
Men det är ju inte riktiga spelare som kör bilen, utan NPC's som kör de riktiga spelarnas bilar. Jag vill ha så att man kan köra omkring med riktigt folk Trodde att det var så? T.ex jag börjar drifta runt en stor rondell och flera stycken börjar göra likadant som jag, alltså riktiga spelare.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Menar du allvar? Har du någon aning om hur hutlöst mycket pengar det kostar att utveckla i stort spel idag? Vi pratar hundratals miljoner dollar när du räknar in allt. Där måste du räkna med löner och massor av licenser, inte bara till program utan till varenda skivbolag vars du ska använda och varenda biltillverkare vars modeller du ska avbilda i spelet och mer därtill. Allt det här måste bolaget tjäna tillbaka under spelets livstid vilket bara är några år. Spelen är inte billiga att köpa, men inte att utveckla heller.

Bröderna Houser har tjänat en hacka på sina GTA, inga frågor om den saken men frågar du utvecklarna som sitter på golvet och gör det mesta av arbetet tvivlar jag på att många av dem har blivit rika på det. Har du någon källa som visar att jag har fel och att de i själva verket sitter på kontoren och vältrar sig i pengar får du gärna visa den.

Citat:

The girlfriend of a fairly prominent game developer (who shall both remain nameless for the sake of privacy) recently tweeted that she was having a bad day because she ran over the curb while driving his $70,000 sports car around the city. The tweet has since been deleted but statements like this make one start to wonder if game developers and consequently publishers really should be making enough money to afford $70,000 sports cars to begin with.

Your first reaction might be something along the lines of "well if the game is really good, they deserve to be paid well for working on it," and that is a valid line of thought until you consider that these costs are then unnecessarily passed onto the consumer. It has become commonplace to see publishers try to nickel-and-dime gamers through downloadable content that should have been included on the disc, micro-transactions, forcing us to pay extra for online passes just to access multiplayer, and even trying to abolish the entire used game market in the next generation because it is "hurting the industry."

Former Epic Games design director Cliff Bleszinski (perhaps known best for working on Gears of War) even supported Microsoft's previous Xbox One policy of restricting used games when he tweeted, "You cannot have game and marketing budgets this high while also having used and rental games existing."

Perhaps not, but why are game budgets so high anyway? Publishers have routinely complained about the cost of creating blockbuster titles getting more and more expensive in recent years. In the past, a game selling just one million copies was considered to be a success but nowadays they are disappointed when games sell 3.4 million copies in just one month because the costs are so much higher now.

When you juxtapose the idea of publishers and developers complaining about the cost of making a game with the fact that they are driving around in $70,000 sports cars, it gets to be pretty absurd. Have publishers ever thought that perhaps games are getting too expensive to make is because they paying people such huge salaries? According to Game Developer magazine, the average salary for U.S. developers in 2011 was $81,192 a year. It's probably gone up since then due to inflation. Compare that to the current average salary of a police officer which is $50,745 a year (www.salary.com) or a teacher which can be as low as $39,850 a year depending on the state (www.teacherportal.com). Being a game developer is apparently an even better paying job than working at the CIA which according to www.simplyhired.com comes with an average salary of $70,000 a year.

In addition to a high salary, the majority of game developers also receive a myriad of fringe benefits including stock options, annual bonuses, project bonuses, royalties for games they have worked on, medical benefits, dental coverage, and even pension plans. Those who received financial benefits made an average of $17,689 above and beyond their salary (source). In other words, the average yearly earnings of a video game developer is about six figures.

Why are developers making so much money? Their job isn't life threatening like a police officer's is and it's not important to the future of the nation like a teacher's job is. It might be tedious or even grueling at times and require long hours and lots of commitment, but working in the video game industry is generally fun. People should be working in the gaming industry because they want to create awesome games. Not because they want to become rich. When did the gaming industry become so corporate?

The developer whose girlfriend made the tweet mentioned at the top of this article is non-essential to his particular game's success as well. He works on the player behavior team helping to discipline players on a free-to-play game which utilizes micro-transactions to earn revenue. Considering it is free-to-play, you might think that having an exorbitant salary doesn't hurt gamers since the game is free after all, but that's not exactly the case.

Unless you want to log literally hundreds upon hundreds of hours to unlock new characters and in-game items, you do still have to pay for them. Using micro-transactions can be a very profitable model. Valve recently announced they have sold over $10 million worth of hats on Team Fortress 2. The game this guy works on is much, much larger than TF2 (it sees a daily player base 71 times larger than Team Fortress 2 does) and also earns money from many more things than purely cosmetic enhancements - but stuff that actually gives people an edge in the game. One can only imagine how many sales they make daily. Revenues must surely eclipse numbers in the hundreds of millions each year!

And yet, the publisher has been raising the prices on their in-game items lately. Why? So people working there can afford more $70,000 sports cars?

When gamers buy something, they expect that money to go into maintaining the game or making it better. They don’t expect their money to be put towards people living in luxury. Surely the prices of the in-game items could be a lot lower than they are now if the salaries of employees working there weren’t so hefty.

If developers weren’t making as much, perhaps games wouldn’t need to sell as many copies to be successful either. Keep in mind that many game studios employ literally thousands of people. If the average salary is $81,000, then a studio with 2,000 employees is paying out roughly $162 million in salaries alone. And that’s not even including any of the bonuses of benefits which if the average is $17,000 yearly would be another $34 million. No wonder games are so expensive to make!

http://realgamernewz.com/14057/the-problem-with-the-gaming-in...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EMM386:

Jo det verkar ju vara något problem... Det går att söka och joina en free roam server online.
Men det är ju inte riktiga spelare som kör bilen, utan NPC's som kör de riktiga spelarnas bilar. Jag vill ha så att man kan köra omkring med riktigt folk Trodde att det var så? T.ex jag börjar drifta runt en stor rondell och flera stycken börjar göra likadant som jag, alltså riktiga spelare.

D var så d funka för mig igår iaf. Både online adventures och free roam

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Hedersmedlem

Kvalitetshemsida det där. En tweet som har blivit raderad av någon som de inte tänker ge ut namnet på lyckas de klämma ut den där artikeln av, det känns trovärdigt. Om det nu stämmer över huvud taget kan det ju lika gärna vara någon av Houserbrödernas flickvänner och är man dem är man rik eftersom man är VD över Rockstar. Vill du tro på det där så visst, jag orkar inte bry mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Kvalitetshemsida det där. En tweet som har blivit raderad av någon som de inte tänker ge ut namnet på lyckas de klämma ut den där artikeln av, det känns trovärdigt. Om det nu stämmer över huvud taget kan det ju lika gärna vara någon av Houserbrödernas flickvänner och är man dem är man rik eftersom man är VD över Rockstar. Vill du tro på det där så visst, jag orkar inte bry mig.

Det är länkat till sidor som visar hur mycket hutlöst med pengar dom tjänar, så det är inte bara länk till "hemsida". Men väljer man som du att blunda för ockerpriserna utvecklarna tar så får du göra det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Kvalitetshemsida det där. En tweet som har blivit raderad av någon som de inte tänker ge ut namnet på lyckas de klämma ut den där artikeln av, det känns trovärdigt. Om det nu stämmer över huvud taget kan det ju lika gärna vara någon av Houserbrödernas flickvänner och är man dem är man rik eftersom man är VD över Rockstar. Vill du tro på det där så visst, jag orkar inte bry mig.

Det finns säkert en hel drös developers som tjänar betydligt mindre också...

Alla har liksom inte jobb på R*

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Србо: Säkert kan man göra stora pengar inom spelbranschen men man kan också förlora mycket pengar. Vissa storsäljande spel tjänar säkert utvecklarna/utgivarna väldigt mycket pengar på men sen finns det även spel de säkert förlorar mycket pengar på. Finns ju många spel som floppar trots att de kostat multum att utveckla. De senaste åren har även många spelstudios lagts ner mest på grund av misslyckade projekt. Sen att en spelutvecklare tjänar mer än en polis är alls inget konstigt tycker jag. Man måste nog vara något av ett geni och/eller ha en högskoleexamen för att vara en bra spelutvecklare. Poliser finns det hur många som helst av och polis kan nästan vem som helst bli som har hälsan och fysiken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Genx031:

Det finns säkert en hel drös developers som tjänar betydligt mindre också...

Alla har liksom inte jobb på R*

Det var exakt det som var min poäng.

Permalänk

VIKTIGT

köpte spelet nyss men kan inte ladda ner det. får ingen download länk?
insåg att jag inte hade windows anniversary update så jag uppdaterade och loggade in. då står det "du äger redan detta"

ingen downloadlink eller något?

vad skall jag göra? vem ringer man? fins det någon speciell support man måste ringa och trassla med nu?
någon som har numret?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

@rippmaster13:

nevermind. 30 minuter senare poppar en automatisk ruta upp med "microsoft store games" någonting. och så man kan gå in och trycka "manage" och därifrån ladda ner.

jättewierd. aja. klart slut

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Känns VIP pass som ett måste? För gör redan ont i plånboken.

Permalänk
Medlem

Har du svårt få tag i bilar att gasa med? I sådana fall kan de va värt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

@spikfavoriten:

nevermind. 30 minuter senare poppar en automatisk ruta upp med "microsoft store games" någonting. och så man kan gå in och trycka "manage" och därifrån ladda ner.

jättewierd. aja. klart slut

Inte alls konstigt. Du laddar ner spelet i Windows Store klienten.

Permalänk
Hedersmedlem

Suck... tillbaks till ospelbart igen. Kommer knappt ens igång med spelet innan det bara stängs ner av sig själv. Ingen krasch eller något, bara som att någon trycker på krysset uppe i hörnet.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ja alltså det ser ju riktigt jävla bra ut....

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har hört om många som löser sina krasher och problem genom att stänga av åtkomst till mikrofonen till hela spelet... bara ett tips.

Själv kör jag utan headset/mic och upplever inga problem.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag brukar gilla bilspel, mest för att sträva efter att bli snabbast och ibland är det bara kul att glida runt (ibland kan det dock bli otroligt tråkigt), men vad säger folket: är detta ett spel värt att köpa? Har funderat på att skaffa det men är inte riktigt säker.
Vad finns det för spellägen etc (dels singleplayer och multiplayer)?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+