Forza horizon 3 tråden.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var inbjudnigar till horizon grupp "Ploppar upp"? Polaren och jag invitar varandra dagligen utan att någon syns till, istället får vi gå via xbox appen och joina varandra för att skapa grupp.

Permalänk
Medlem

Någon som känner sig manad att köra lite grann tillsammans?
Adda isåfall oztin1115 !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Alltså, när det gäller auktioner osv. Vet inte om d är en bugg eller "expected behavior" men budar jag på en bil, drar den credits även om jag inte vinner auktionen..

Bugg eller ska d vara så?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Alltså, när det gäller auktioner osv. Vet inte om d är en bugg eller "expected behavior" men budar jag på en bil, drar den credits även om jag inte vinner auktionen..

Bugg eller ska d vara så?

Du måste reclaima dina credits när auktionen är slut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Du måste reclaima dina credits när auktionen är slut.

Haha, hur gör man det då? =p blev av med 1 Mille igår på auktioner jag ej vann liksom. =P

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

@Zenon88:
Såg ett klipp med en snubbe som gjorde tester med pascal korten och även de äldre så som 970/390s.
Han lyckas få 60 fps med sitt 1060 utan att det hackar, medans 390 samt 970 har stora problem att ens hålla 30 fps.

Här är videon: https://www.youtube.com/watch?v=ofFpnArXbJ8
Spelet verkar bara vara dåligt optimerat/portat, får hoppas dom släpper en patch snart. Har X1 att spela på så länge

Kollade på den, men tror på min hdd,
Någon som har sitt pc spel liggande på vanlig hdd ´7200rpm och ändå kan köra spelet i 1080p och på ultra utan att det hackar till ett par gånger minuten??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Haha, hur gör man det då? =p blev av med 1 Mille igår på auktioner jag ej vann liksom. =P

HAHA !
Surt, tack för tipset, vill också veta hur, har ifs inte haft något med aktioner att göra ännu;P

Permalänk
Avstängd

@Zenon88: ja, det var ganska surt också, men ska kolla om man kan göra ngt.

*edit*

Hittade nu hur man får tbx credits.

Man får gå in på "my bids" och klicka på bilen i fråga, och därifrån får du tbx credits

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Spelet verkar ha en tendens att lägga extremt mycket belastning på just core 0 och därmed orsaka en del stutter.
i7 användare ska tydligen kunna hindra spelet från att använda core 0 i aktivitetshanteraren är därmed bli av med allt hackande. Men den lösningen är inte riktigt aktuell för oss stackare med 4 trådar.

Detta med allt på high, msaa av. 4690K 4.5GHz och ett gtx 970.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kberg:

Spelet verkar ha en tendens att lägga extremt mycket belastning på just core 0 och därmed orsaka en del stutter.
i7 användare ska tydligen kunna hindra spelet från att använda core 0 i aktivitetshanteraren är därmed bli av med allt hackande. Men den lösningen är inte riktigt aktuell för oss stackare med 4 trådar.
http://i.imgur.com/lo3k4hP.jpg
Detta med allt på high, msaa av. 4690K 4.5GHz och ett gtx 970.

Så vi med 6-kärniga ska kunna stänga av core 0 varpå lagg löser sig?

Kan d skada Cpu på ngt sätt?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Så vi med 6-kärniga ska kunna stänga av core 0 varpå lagg löser sig?

Kan d skada Cpu på ngt sätt?

Ja, det ska du kunna göra. Du inaktiverar bara core 0 för forza horizon i aktivitetshanteraren. Högerklicka på processen och tryck på "ange processortillhörighet". Skadar absolut inte din cpu på något sätt

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Avstängd

@Kberg: då ska jag testa och se om d blir någon skillnad.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Finns de något demo för PC som man kan ladda hem och vad skiljer Ultimate Edition mot standard?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Finns de något demo för PC som man kan ladda hem och vad skiljer Ultimate Edition mot standard?

Ultimate skickar med car session pass och vip pass varpå standard endast är spelet och inget mer.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@bärplockaren:
Det skall komma ut om ett tag, får prova cpu knepet då, någon som prövat med bra resultat?

Permalänk
Medlem

Såg på ett annat forum att det finns en facebook grupp: Forza horizon 3 sverige,
kollade in den och den är ny skapad och inga användare än typ men joinar alla så blir vi ju några

Permalänk
Medlem

Till de med prestanda problem så hjälpte det rätt mycket att stänga av hyperthreading på min 2600k!

Mvh

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Vart är det billigast att köpa spelet digitalt? Standard Edition kostar 599 kr på xbox live, men hade gärna sparat några kronor om det finns billigare

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extrice:

Till de med prestanda problem så hjälpte det rätt mycket att stänga av hyperthreading på min 2600k!

Mvh

Core 0?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Spelet verkar ha en tendens att lägga extremt mycket belastning på just core 0 och därmed orsaka en del stutter.
i7 användare ska tydligen kunna hindra spelet från att använda core 0 i aktivitetshanteraren är därmed bli av med allt hackande. Men den lösningen är inte riktigt aktuell för oss stackare med 4 trådar.
http://i.imgur.com/lo3k4hP.jpg
Detta med allt på high, msaa av. 4690K 4.5GHz och ett gtx 970.

Testade detta och det gjorde ingen skillnad alls, samma load las bara över till core 1 istället. Gjorde tillslut en refund.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Testade detta och det gjorde ingen skillnad alls, samma load las bara över till core 1 istället. Gjorde tillslut en refund.

https://www.youtube.com/watch?v=kSCkH6JzfzU
Denna snubben sätter prioriteringen till low med. Gör ingen skillnad för min del men kan ju vara värt för någon annan att testa.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Suger att jag kan inte spela spelet just nu. Jag har reklamerat mitt grafikkort dagen innan spelet släpptes.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

https://www.youtube.com/watch?v=kSCkH6JzfzU
Denna snubben sätter prioriteringen till low med. Gör ingen skillnad för min del men kan ju vara värt för någon annan att testa.

Den var den jag utgick ifrån men att sätta till low gjorde allt värre.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet, hur funkar de?

Nått jag behöver veta för eventuella problem? Lösningar på dessa?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Hedersmedlem

Dwt är ju bara att prova, känns som att alla har lite olika problem. Tursamma kan spela utan några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Dwt är ju bara att prova, känns som att alla har lite olika problem. Tursamma kan spela utan några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Citera gärna för att lättare se att du svarat

Jo jag håller på och tar ner det. 50gb på 60mb lina och dåliga servrar hos MS gör ju inte att de går vidare snabbt

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Köpte precis spelet, hur funkar de?

Nått jag behöver veta för eventuella problem? Lösningar på dessa?

Oändligt många. Reddit och google is your friend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

@bärplockaren:
Det skall komma ut om ett tag, får prova cpu knepet då, någon som prövat med bra resultat?

Fint tack, jag avvaktar till dess se om gamla bettan ens hänger med i svängarna.

Flikar även in med frågan hur är fysisken jämfört med tex NFS, Dirt rally?
Är det mer åt arkad eller realism hållet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Oändligt många. Reddit och google is your friend.

Har faktiskt inte haft ett enda problem. Installera, och körde. Kört i ca 3-4 timmar nu

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i