Teamspeak 3 hjälp

Permalänk
Medlem

Teamspeak 3 hjälp

Har en fråga om teamspeak, när jag inte sitter i ett game utan bara kikar internet twitch etc så kommer hela teamspeak clienten upp när jag blir pokad. Vet någon om man kan göra så att den inte kommer upp utan stannar i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Jag antar detta är inbyggt i operativsystemet och inte i själva programmet, men jag kan ha helt fel. Du kan alltid ta en titt i programmets inställningar och se om du kan hitta något med "autofocus" eller liknande. Om inte, så är det tyvärr operativsystemet som sköter det där.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag antar detta är inbyggt i operativsystemet och inte i själva programmet, men jag kan ha helt fel. Du kan alltid ta en titt i programmets inställningar och se om du kan hitta något med "autofocus" eller liknande. Om inte, så är det tyvärr operativsystemet som sköter det där.

Vad har operativsystemet med att bli pokad på Teamspeak.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vad har operativsystemet med att bli pokad på Teamspeak.

Det är inte endast TeamSpeak som ploppar upp vid "viktiga" händelser.

När någon kommer in i ett samtal i Skype, så minimeras allt ner och Skype tar fokus, oavsett om jag spelar eller inte. Adobe Photoshop och Adobe Lightroom gör samma sak när de startas: tar fokus när programmen har laddat klart något. Likaså NVIDIAs installationsprogram.

Därför anser jag att det är operativsystemet som styr det som trådskaparen nämner. Löjligt störande, måste jag säga!

Visa signatur

Permalänk

den funktionen fins inte implenterad än iaf det ända du kan göra i dagsläget är att antingen sätta högre krav för att kunna "poke'a" på servern eller lägga till personen i din kontaktlista och stänga av poke från denna personen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Airikr:

Det är programmet som väljer hur viktigt det är. Sedan är det fönserhanteraren (explorer om jag minns rätt) som sedan kan välja om den skall följa det eller inte.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

@edgren:

Det är programmet som väljer hur viktigt det är. Sedan är det fönserhanteraren (explorer om jag minns rätt) som sedan kan välja om den skall följa det eller inte.

I sådana fall är det väldigt dålig stil av båda medparterna (till exempel Microsoft och NVIDIA) att man inte kan stänga av den funktionen.

Visa signatur