Permalänk

Större gamingmus - köpråd

Hejsan!
Jag har länge haft lite småproblem med sidoknapparna på min gamla och trogna Logitech G500, men sedan några dagar tillbaka så verkar nu även vänsterklick vara på väg att helt ge upp. Min mus håller helt på att dö och jag behöver alltså en ny mus så snart som möjligt, men vet inte alls vad jag bör köpa.

Jag har förhållandevis stora händer och använder en blandning mellan Palm och Clawgrip. Detta innebär att jag behöver en mus av större storlek. Jag en tung användare av mina 3 nuvarande sidoknappar som används dagligen inom spel (främst fps) för att zooma in/ut samt ändra mellan första och tredjeperson etc.
Utöver det är det ett stort plus om scrollhjulet kan "låsas upp" till browsing av längre webbsidor och jag vill helst inte ha något trådlöst trams.

Alltså:

  • Större storlek

  • Minst 3 sidoknappar

  • (helst) Upplåsbart scrollhjul

  • Ej trådlöst

Är det någon som har något tips på en bra mus som uppfyller dessa villkor?
Min budget är väldigt öppen och allting inom spannet 500-2000 kronor är "rimligt", så länge jag inte enbart betalar för flashiga LED-lampor och korkad estetisk design.

Hittills har jag främst kollat på dessa, men uppskattar all form av feedback och tips utöver dessa:

Redigerat in fler möss under de jag kollar på
Permalänk
Medlem

@godis-apa: Logitech G900. Sjukt skön mus men dyr som Zlatan! G502 är ju liknande och vore mitt val i realiteten.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en stor mus för stora händer som går att köra palmgrip med så kolla på Mionix Naos 8200. Dock så har den bara två sidoknappar, men annars tror jag den uppfyller dina krav.

Bild:

Dold text
Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av godis-apa:

Hejsan!
Jag har länge haft lite småproblem med sidoknapparna på min gamla och trogna Logitech G500, men sedan några dagar tillbaka så verkar nu även vänsterklick vara på väg att helt ge upp. Min mus håller helt på att dö och jag behöver alltså en ny mus så snart som möjligt, men vet inte alls vad jag bör köpa.

Jag har förhållandevis stora händer och använder en blandning mellan Palm och Clawgrip. Detta innebär att jag behöver en mus av större storlek. Jag en tung användare av mina 3 nuvarande sidoknappar som används dagligen inom spel (främst fps) för att zooma in/ut samt ändra mellan första och tredjeperson etc.
Utöver det är det ett stort plus om scrollhjulet kan "låsas upp" till browsing av längre webbsidor och jag vill helst inte ha något trådlöst trams.

Alltså:

  • Större storlek

  • Minst 3 sidoknappar

  • (helst) Upplåsbart scrollhjul

  • Ej trådlöst

Är det någon som har något tips på en bra mus som uppfyller dessa villkor?
Min budget är väldigt öppen och allting inom spannet 500-2000 kronor är "rimligt", så länge jag inte enbart betalar för flashiga LED-lampor och korkad estetisk design.

Hittills har jag främst kollat på dessa, men uppskattar all form av feedback och tips utöver dessa:

Har du kikat på qpad 8k mus?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Nima2001: Jag hade inte sett den innan, nej - dock verkar den har problemet att den enbart har två knappar som man lätt kommer åt med tummen. Jag använder för närvarande mina 3 knappar så pass mycket att det skulle vara väldigt svårt att göra sig av med ens en av dem. Man har blivit så bortskämd ^^

@Xeraton:
Den hade jag faktiskt kollat upp innan och folk verkar älska sina Mionix-möss, dock har den som du nämnde problemet att den enbart har 2 sidoknappar. Jag håller den i tanken, men har lite svårt att se mig gå ifrån de tre knappar jag använder idag - använder dem i så gott som alla spel jag spelar.

@heatm:
G900 ser ut att vara en riktigt trevlig mus - men det känns som om priset motiveras av dess trådlöshet och det är en funktion som jag mer eller mindre aldrig kommer använda. Utöver det har den lite samma problem som tipsen ovan - den saknar en knapp

Permalänk
Medlem

Corsair Gaming M65 Pro, en mycket trevlig och skön mus att hålla på med..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |