Väldigt låg FPS helt plötsligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Väldigt låg FPS helt plötsligt.

Hej!

Bytte bostad häromdagen och kopplade precis in datorn igen, nu när jag spelar spel så får jag väldigt låg FPS.
I LoL burkade jag ha runt 200 (onödigt högt jag vet..) konstant men fick sänka grafiken för att kunna ligga stadigt på 60, i Total War: Warhammer får jag bara ut 7-9 FPS och det har jag kunnat maxa grafiken på och spelat problemfritt tidigare.

Har kört Maleware scan, virus scan och uppdaterat drivrutiner till grafikortet men inget har hjälpt.
Verkar inte som det är några problem med min CPU heller då när jag hade Warhammer igång inte arbetade mer än 15%

Här är min dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/8230391/2015-07-28
Borde inte ha några problem med att spela spelen jag gör och har som sagt inte haft det tidigare.

Kan inte mycket om datorer i övrigt så har ingen aning om vad jag borde kolla efter eller rätta till...

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010

Du kan väl kolla belastning och temperaturer på CPU och GPU

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 SSD 240GB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2013

@Hyndish: Du har inte råkat koppla in dvi/vga/hdmi kabeln i moderkortet?

Asus z97-A | Intel Core i7 4790k | Geforce GTX 980 ti | Crucial Ballistix Sport 2x8 Gigabyte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@Sebune: Ah, hade HDMI sladden inkopplad där... duh! Tack som fan!