Pokemon Go fungerar bara med WiFi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Pokemon Go fungerar bara med WiFi

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Sedan några dagar tillbaka kan jag inte starta upp Pokemon Go appen om jag inte är inloggad på WiFi. Andra appar fungerar utmärkt på 4G, det är bara Pokemon go som inte gör det.

Jag har försökt googla problemet och har gjort detta utan att det börjat fungera:
installerat om appen
Kollat så att google play tjänster, pokemon go, maps och google play store tillåter bakgrundsdata
återställt alla programinställningar
Startat om googles platshistorik så den gick från unknown till dagens datum

Jag får det fortfarande inte att fungera.
Jag har en Samsung Galaxy S7 med Android 6.0.1

Julia

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Maj 2002

Startar appen alls? Om den startar men du inte ser några kartor så kan du testa att kika under Inställningar -> Allmännt -> Position -> Läge
Där kan man välja GPS & Nätverk, Endast Nätverk eller Endast GPS. Fungerar det om du ställer den på GPS & Nätverk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

@honkel: Ja, den startar. Den börjar ladda men laddningsbaren fylls till runt 10-15% sen stannar den. Men det är bara när jag kör med 4G. När jag är på WiFi fungerar den som vanligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

@JuliaBe: På iPhone har man fått starta appen i flygplansläge för att sen slå på nät när den har laddat färdigt, testat det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Apr 2009

@JuliaBe: En vän till mig har samma problem, började igår tror jag. Han läste något om att Telias nät hade problem och att det specifikt verkade drabba pokemon go. Han har en samsung av nåt slag, alpha eller så.

Fractal Design Arc Mini R2 | i7 4770K @ 4.3 & EK L360| Msi 280x | 2x8gb A-data XPG | Intel 520 240gb | WD Blue 1tb | Corsair AX 760 | Gigabyte ga-z87mx d3h

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Det är tydligen bara 4G som har problem. Det funkar när jag slår om till bara 3G. Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2008

Har precis haft samma fel, händer om att stänger av bakgrundsdatan till Google Backup Transport.
Kolla om den är avstängd, det görs under:
Inställningar -> Hantering av datatrafik -> Nätverksanslutna appar -> Kolla på mer inställningar eller vad de 3 punkterna med linjer heter ( ._ ) -> Klicka på System-appar - > scrolla sedan ner och kolla om den får köra bakgrundsdata eller inte.

Anledningen till att jag själv stängde av den var för att den hade dragit endel data och trodde inte den användes till nått, tydligen använder pokemon go den till nått.
Det roliga är att om du startar spelet med wifi och sedan stänger av spelet, stänger av wifi så kan du starta upp det som vanligt. Dock efter typ 10 min så går det inte igen, är som den sparar nått i bakgrunden.

Aja hoppas det hjälper

Edit: om de nu inte hade med telia problemet att göra då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Strömsparläget som spökar? Vissa av mina appar fungerar inte mot nätet om strömsparläget är på.