Bästa lösning för extra sim

Permalänk
Medlem

Bästa lösning för extra sim

Fick erbjudande om en platta som jag funderar på från Telenor.

För extra sim tar de 29/månad.

Är det bättre att skaffa kontantkort?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med plattan, ska den ligga hemma, ha den med dig hela tiden och kommer du alltid ha med dig mobilen också?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

@Cruentusa:

Ha med den ute, t.ex. på tåg. Jag har med mig mobilen då också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

@Cruentusa:

Ha med den ute, t.ex. på tåg. Jag har med mig mobilen då också.

Då kan du väl köra internetdelning på mobilen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Då kan du väl köra internetdelning på mobilen.

Håller med ovanstående, dela från mobilen är supersmidigt.

Permalänk
Medlem

Finns inget billigare extra sim. Har du en stor surfpott skulle jag inte tveka på 29kr extra. Visst internetdelning är smidigt men det kan gå snabbare med eget sim i plattan samt att du sparar telefonens batteri.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie:

Håller med ovanstående, dela från mobilen är supersmidigt.

Supersmidigt men jobbigt att behöva ha en laddare inkopplad i mobilen på resande fot IMO.

Permalänk
Medlem

Fick extra sim från Telenor utan extra kostnad då jag redan hade ett till vår iPad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag hade också gratis extra sim när jag hade Telenor. Finns även erbjudande om gratis extra sim på Tele2 nu när jag bytte men har inget behov av det längre. "Snålade" och köpte WIFI-ipad när jag köpte Air2:an.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |