[Löst/Solved]c++ class följt av xor operator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

[Löst/Solved]c++ class följt av xor operator?

Bestämde mig för att fräscha upp mina kunskaper i c++ och skapade ett winforms project i visual studio för att komma igång. Såg direkt något jag inte sätt tidigare och inte lyckats hitta information om. Det sätts ofta vads om ser ut som en xor operator efter class namn och jag förstår inte varför.

Någon som kan förklara eller peka mig åt rätt håll?

#pragma once namespace cppWinformTest { using namespace System; using namespace System::ComponentModel; using namespace System::Collections; using namespace System::Windows::Forms; using namespace System::Data; using namespace System::Drawing; /// <summary> /// Summary for MyForm /// </summary> public ref class MyForm : public System::Windows::Forms::Form { public: MyForm(void) { InitializeComponent(); // //TODO: Add the constructor code here // } protected: /// <summary> /// Clean up any resources being used. /// </summary> ~MyForm() { if (components) { delete components; } } private: System::Windows::Forms::TextBox^ textBox1; //xor? protected: private: System::Windows::Forms::Button^ button1; //xor? private: System::ComponentModel::Container ^components; #pragma region Windows Form Designer generated code //snip #pragma endregion private: System::Void button1_Click(System::Object^ sender, System::EventArgs^ e) { //xor? textBox1 -> Text = "Hello World"; } }; }

| i5 6500 | asus z170-k | asus 970 strix | 16gb ddr4 | asus mg279Q | FD Define r4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

https://en.wikipedia.org/wiki/C%2B%2B/CLI

Typ "managed C++", inte vanlig C++

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Nioreh83:

aah, tack.

| i5 6500 | asus z170-k | asus 970 strix | 16gb ddr4 | asus mg279Q | FD Define r4