Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008

Platta max 10000

Om ni skulle köpa en platta max 10000:- vilken skulle det vara?

Är iPad Pro värd pengarna?

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Jag tror du får bättre hjälp om du berättar vad du ska ha plattan till.
Bättre att utgå från användning och se vad som ryms i budgeten istället för att bara "Jag har 10kkr att lägga köpa platta för, så jag köper en för 10kkr och använder den till att läsa aftonbladet"

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Litenskit:

Jag tror du får bättre hjälp om du berättar vad du ska ha plattan till.
Bättre att utgå från användning och se vad som ryms i budgeten istället för att bara "Jag har 10kkr att lägga köpa platta för, så jag köper en för 10kkr och använder den till att läsa aftonbladet"

Ha, ha. Ja, du har väl rätt.

Fick lite extra pengar, ca. 10000:- Då jag funderat på en extra platta tänkte jag lite på vad man kunde få.

Hade tänkt ha extra plattan till att använda på tåg men skulle också kunna ha vår iPad Air till detta och ha en annan hemma.

Fast att lägga 10000:- på en platta känns lite för mycket...

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2009

Jag skulle utan tvekan tagit en Surface Pro 4. Alternativt haft lite is i magen och kollat om Microsoft behagar släppa en Surface Pro 5 under hösten.

Min högst subjektiva åsikt -- utan att egentligen ha provat själv -- är att iPad Pro kostar mer än den smakar.

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Corsair Force 120GB | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | 6 x HDD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2016

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Ipad pro är grym att se film på.

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Ska du köpa en platta för 10k för att använda på tåg, en platta som du egentligen inte behöver? Varför inte ta en semester till eller nåt? Kanske lite negativ nu men om du verkligen har så ruskigt med pengar go for it, om du inte badar i pengar och ska typ se film på tåget och läsa aftonbladet, köp ngt billigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Semjonov:

Ska du köpa en platta för 10k för att använda på tåg, en platta som du egentligen inte behöver? Varför inte ta en semester till eller nåt? Kanske lite negativ nu men om du verkligen har så ruskigt med pengar go for it, om du inte badar i pengar och ska typ se film på tåget och läsa aftonbladet, köp ngt billigare.

Nej, det vore inte en bra idé. Hade en billig Denver som skärmen sprack på så någon jättedyr vill jag inte ha på tåg (hade dock inget skydd till den)

Tänkte i så fall ha vår gamla platta på tåget och den nya hemma.

Fast det var väl mer att jag lekte med tanken. Finns ju mycket man kan ha 10 000:- till istället för en onödigt dyr platta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Frun har en billig Lenovo platta som jag är sjukt avis på som brukar dyka upp regelbundet på rea för 1500kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3153283

Den har ruskigt fin bild (Jag blev faktiskt helt paff då jag såg den första gången.) och bra batteritid. Nu vet jag inte hur den är i spel eftersom vi använder våra plattor för att läsa böcker, se film och surfa.