Baserar det på t.ex. Linustechtips recension av A50 och har som sagt även en bekant som äger ett par....reagerar sällan på hur dålig en mick är när man snackar med någon men när han pratade reagerade jag direkt på hur illa det lät, tror vi kommenterade på det och han var besviken på micken också. Volymen var absolut inte för hög, bara lät bedrövligt.
Kolla upp Linus recension på YouTube. 10:12 in i videon är testet. Det är så den låter. Håller med Linus när han kommenterar den i sin recension efter han spelat upp det lilla testet: "I don't think I have to tell you how good the microphone is on the A50s...I consider it to be a courtesy thing to have a microphone that is not offensive for your teammates to listen to...and this one really doesn't qualify for me"
Om du sen jämför med t.ex. testet han gör med en Modmic 4.0, 3:29 in i den videon, så inser du kanske exakt hur illa A50s mick faktiskt låter. Sen kan man kanske påstå att han förmodligen har micken för nära munnen i videon eller något, men nej, Linus vet var micken ska vara positionerad. Den är bara dålig.
Som sagt...med tanke på prislappen på lurarna. Klart det finns värre mickar där ute...men för priset är den horribel. Finns mycket billigare headset som gör åttor runt A50s mick. Inte ok då. Du behöver förstås inte hålla med mig. Men jag tycker inte jag överdriver. Av de headset som finns på marknaden som folk köper är det nog helt klart en av de sämsta mickarna, om inte den sämsta.