Söker webbkamera, batteridriven som aktiveras via wifi?

Permalänk

Söker webbkamera, batteridriven som aktiveras via wifi?

Har vattenmätare & fiberomvandlaren under huset som jag vill tittatill/läsa av utan krypa ner.
Jag har frågat om det tidigare, inställd på att ha den kopplad till minidator för automatiska läsningar osv.

Men så slog det mig nu när jag var under huset att jag hade varit tacksam även av att bara ha en webcam och lång sladd som sticker ut ur källaren som jag bara pluggar in i datorn och kan då titta manuellt när jag vill. Ifall jag haft en bärbar. Eller kunde koppla usb mot mobilen?

Men.. Det var nog 15år sedan jag hade en webcam och anar att det finns modernare saker idag.

I min dröm så hade jag gärna haft en batteridriven som jag kan aktivera och fota via wifi? (med blixt/belysning)

Något som inte behöver ha ström kopplat på sig hela tiden kort och gott. Rädd för saker ska börja brinna under huset.

Permalänk
Medlem

Det där låter inte som några bra förutsättningar för fungerande wi-fi.

Permalänk

hittade en billig med ljus; https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbeh...

Hur långt kan man förlänga en usb-kabel? Ser att det finns något som kallas "aktiva" förläningskablar?

Ifall jag har en kamera, förlänger kabeln 10 meter, kopplar den till någon form av USB-hub med wifi/rj45 finesser så kanske det kunde bli bra.

Permalänk
Medlem

Jag har lekt en del med webbkameror och förlängningssladdar. De funkar tämligen dåligt ihop. Kring 5 meter sedan började problemen med att högsta upplösningen sjönk och sedan slutade funka helt vid ytterligare förlängning. Kolla efter övervakningskameror, de brukar finnas med wifi, nightvision och liknande.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.