Hjälp med att fylla en viss del i photoshop/pixlr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Hjälp med att fylla en viss del i photoshop/pixlr

Det jag försöker göra är att fylla en "body" som är till stream med ett mönster från en annan bild.

http://imgur.com/a/ObKyH

Så de svarta som är kroppen till streamen vill jag istället för att de är svart är mönstret från bilden i mitten! är det möjligt att göra detta?
Jag har försökt i timmar nu genom googlande och liknande och har gett upp och hoppas på att få expert hjälp.

Mvh
Skytrax89

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011

ja det är absolut möjligt. jag skulle börja med att lägga mönstret över en hel arbetsyta, ta och markera din overlay och lägg på den som nytt lager, sen är det bara att sudda vettu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

@skytrax89
Nu är inte jag speciellt bra på photoshop, men om mönstret är symmetriskt kan du inte bara kopiera bilden och mönsterpassa i bakgrunden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Hothep: Du får de hela att låta väldigt simpelt, men jag förstod ungefär hälften av det du sa där!
Jag är en idiot när de kommer till detta, är du själv duktig finns de en chans att du kan hjälpa till? Skulle vara galet uppskattat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@NoToes: Mönstret är symetriskt så vitt jag kan se, problemet just nu är att lyckas få bilden att fylla i all de svarta överallt på ett symetriskt sätt. Kan ju inte direkt sitta och klippa och klistra, för de blir inte snyggt eller bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011

det mesta går ju, frågan är väl om det är enklare eller om jag förstår vad du menar då xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011

skickade ett pm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Med Photoshop CS6 (borde vara samma process för alla moderna versioner av Photoshop) kan du göra så här för att definiera ett nytt pattern som kan användas tillsammans med pattern overlay.

1. Separera grafiken du vill skapa ett nytt pattern utifrån i ett eget dokument.

Dold text

2. Navigera till Edit -> Define Pattern... och döp ditt nya pattern till ett lämpligt namn.

Dold text

3. Gå tillbaka till originaldokumentet och högerklicka på det lager du vill 'fylla' med ditt nya mönster. Navigera till Blending Options...

Dold text

4. Navigera till Pattern Overlay och markera detta alternativ.

Dold text

5. Klicka på nedåtpilen bredvid det valda mönstret och välj ditt nya pattern. Du borde känna igen det i listan. Spara med OK.

Dold text

6. Slutresultatet ser ut så här, och eftersom vi använde oss av pattern overlay är processen helt icke-destruktiv.

Dold text

Intel Core i5 4670k @ 4.5 GHz - 2 x EVGA GTX 780 SC ACX - MSI Z87-G45 - Corsair Vengeance LP 16 GB - 3 x 1 TB HDD -
2 x 250 GB SSD - ASUS Xonar DGX - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H440

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Hothep: Har svarat på PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Fille625: Du lyckades precis göra EXAKT det jag vill göra med min svarta ovarlay kropp.... DOCK så hittar jag inte dessa funktioner i mitt grattis webb baserade program

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Hothep:

ja det är absolut möjligt. jag skulle börja med att lägga mönstret över en hel arbetsyta, ta och markera din overlay och lägg på den som nytt lager, sen är det bara att sudda vettu.

Låter som att gå över ån efter vatten. Om du redan antar att mönstret är tillräckligt stort för att täcka hela grafiken utan stretching eller andra fula artefakter så kan du ju bara göra en clipping mask utifrån overlayen (som ju redan är svart på genomskinlig bakgrund och därmed synnerligen lämpad för detta). Finns absolut inget att tjäna på att destruktivt 'sudda ut' så som du beskriver det, om jag har tolkat ditt inlägg rätt

Intel Core i5 4670k @ 4.5 GHz - 2 x EVGA GTX 780 SC ACX - MSI Z87-G45 - Corsair Vengeance LP 16 GB - 3 x 1 TB HDD -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Fille625: Har fått erbjudande att få hjälp redan, men om jag skickar filerna i en bild till dig per email kan du ordna detta till mig? De vore ju helt fantastiskt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av skytrax89:

@Fille625: Har fått erbjudande att få hjälp redan, men om jag skickar filerna i en bild till dig per email kan du ordna detta till mig? De vore ju helt fantastiskt!

Detta för att han inte kunde hjälpa mig för ens senare ikväll, skulle vara nice att ha det gjort innan streamen börjar kl 19 ikväll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

@skytrax89:Yes, det vore inga problem alls. Dra upp det på valfri lagringstjänst (Drive, Dropbox, eller dyl.) och skicka mig en länk på PM så fixar jag det på ett kick

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

@Fille625: Skickat ett PM