Permalänk
Medlem

IP-cam from hell och lite annat.

Hej kamrater!

Jag har två ip-cam vilka köpts in från företaget IPCC i Kina. Samt en annan cam som handlats på Geek.
Det finns lite olika Appar till dessa kameror, men ingen app som kan hantera de båda, alla p2p appar oavsett märke hittar bara ett av fabrikaten, båda modellerna säger sig vara p2p.

Någon som vet en bra app som kan hatera olika cam.

Främst är det dock omöjligt att hitta ett bra program för att hantera dessa cam hemma i bostaden, de går inte att styra, ingen medföljande mjukvara.
Finns det något universalprogram som kan dungera, med IP eller p2p.

Skulle vara er evigt tacksam för lite hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamlonab:

Hej kamrater!

Jag har två ip-cam vilka köpts in från företaget IPCC i Kina. Samt en annan cam som handlats på Geek.
Det finns lite olika Appar till dessa kameror, men ingen app som kan hantera de båda, alla p2p appar oavsett märke hittar bara ett av fabrikaten, båda modellerna säger sig vara p2p.

Någon som vet en bra app som kan hatera olika cam.

Främst är det dock omöjligt att hitta ett bra program för att hantera dessa cam hemma i bostaden, de går inte att styra, ingen medföljande mjukvara.
Finns det något universalprogram som kan dungera, med IP eller p2p.

Skulle vara er evigt tacksam för lite hjälp.

Zoneminder, men det är ingen app.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

@BrusE:

Måste erkänna att jag har svårt att förstå hur ip-kameror ska sättas samman i system som går att köra Live hemma, eller på avstånd med mobilen,,,,,rätt mycket att plocka med,,,,,;(

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamlonab:

Hej kamrater!

Jag har två ip-cam vilka köpts in från företaget IPCC i Kina. Samt en annan cam som handlats på Geek.
Det finns lite olika Appar till dessa kameror, men ingen app som kan hantera de båda, alla p2p appar oavsett märke hittar bara ett av fabrikaten, båda modellerna säger sig vara p2p.

Någon som vet en bra app som kan hatera olika cam.

Främst är det dock omöjligt att hitta ett bra program för att hantera dessa cam hemma i bostaden, de går inte att styra, ingen medföljande mjukvara.
Finns det något universalprogram som kan dungera, med IP eller p2p.

Skulle vara er evigt tacksam för lite hjälp.

Hej, om du har tillgång till en server så ser Blue Iris ut att ha stöd för IPCC kameror (se: http://blueirissoftware.com/technology/). Blue Iris har även en egen app.

Alternativt så kan det vara värt att TinyCam (Android) som har en väldigt responsiv utvecklare.

Permalänk

Jag använde programmet P2PMASTER när jag brukade använda min kamera...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aspis.p2pma...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10