Köpa nytt tangentbord, mus och musmatta. Förslag?

Permalänk
Medlem

Köpa nytt tangentbord, mus och musmatta. Förslag?

Tjena, Jag har aldrig riktigt haft något bra tangentbord eller så har alltid kört med nått standard som följer med datorn eller billigt skräp.

Sitter just nu med E-blue cobra mus och tangentbord. Kan säga att tangentbordet är väl helt ok men musen är inte något vidare.

Budget: 2000 Kr

Har funderat lite på att köpa Razer DeathAdder Chroma även om jag hört mycket om att Razer produkter är overpricade.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera corsair mm200 musmattorna. Jag köpte min extended myligen och är grymt bra till min mus. Som mus rekommenderar jag mionix castor.

Permalänk
Medlem

Nya Logitech G403 Wired eller Wireless är riktigt bra. Använder sig av Pixart PMW3366 sensor vilken anses vara i stort sätt bäst just nu.
Musmatta: CQK XXL

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag kan rekommendera corsair mm200 musmattorna. Jag köpte min extended myligen och är grymt bra till min mus. Som mus rekommenderar jag mionix castor.

Kollade lite på recensioner om musen och den verkade faktiskt vara en bra mus och bekväm. Priset var inte heller något fel på eftersom den enbart kostar 399 kr hos dustinhome atm. Var dock en del som klagat på att scrollen nöttes ut snabbt. Är det något som du märkt av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X078:

Nya Logitech G403 Wired eller Wireless är riktigt bra. Använder sig av Pixart PMW3366 sensor vilken anses vara i stort sätt bäst just nu.
Musmatta: CQK XXL

Musen verkar väldigt bra. Tror dock den är lite för stor för mig.

Permalänk
Medlem

@Taxi: inget jag har upplevt. Jag kan också rekommendera zowie ec1-A om du vill ha en större mus med awesome scroll. Bästa scroll jag har använt

Permalänk
Medlem

Logitech mx master

Permalänk
Medlem

@Nutn: Det är inte för att spela med!

Permalänk
Medlem

Jag köpte Logitech G403 Wired, Steelseries QcK svart, Corsair K65 RGB Brown (var typ 400 kr billigare hos webbhallen atm)