Google lanserar Pixel och Pixel XL

Permalänk
Medlem

*hämtar popcorn*

Jag måste erkänna att jag är lite lite sugen på en NSA Pixel men framtiden får utvisa vad som köps.
Min LG G2 (ca 3500:-) rullar fortfarande på för mig helt OK.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av tvelander:

"att vi nått tillräckligt god prestanda för länge sedan. "

Ja redan där så vet jag inte hur jag ska svara på detta....

Ser dock inte vad som skiljer denna typen av mobiler från dom som är betydligt billigare när det kommer till normal användning.

Ja långsamma, funktioner och laggar sönder.

Mättad? och det säljs mer telefoner än någonsin!

Jag hoppar av tråden.

@SwedishBerserk

Vad kan du inte göra med en mobil från 2014 tex som du kan göra med en sån här? Förklara gärna det. Du "hoppar av tråden" men fortsätter ändå skriva alltså?

Skrivet av tvelander:

helt sjukt va folk vill att vissa saker inte ska va som dom är

Let's HATE on every single thing about phones!!!!

Så bara för att folk råkar ha olika åsikter än andra så har per automatik den ena gruppen fel? Låter väldigt rimligt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad kan du inte göra med en mobil från 2014 tex som du kan göra med en sån här? Förklara gärna det. Du "hoppar av tråden" men fortsätter ändå skriva alltså?

Det är klart att man inte kan "göra" något mer med en mobil med en snabbare processor.
Man kan däremot göra allting snabbare, precis som med alla slags datorer där ute

Och om du tror att vi redan har nått i "mål" med nuvarande mobila processorer - Tänk om.
Vi behöver mera prestanda, det är bara att kolla valfrit hastighetstest på Youtube mellan olika telefoner.
När det kommer till GPU-kraft så är varje ny generation ännu mera imponerande om man nu gillar att spela på sin telefon.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

@Pxel:

Den där "perfekta android upplevelsen" kan du få på telefoner för 3000kr.

Vad är ens "den perfekta andriod upplevelsen" Uttrycker låter extremt typ som en PR grej som någon ifrån företaget skulle kunna säga. Men om du nu inte jobbar åt google är du väl en fanboy?

Edit. Du är garanterat en fanboy eller så jobbar du åt google. Du gick med forumet idag och har bara skrivit en massa jävla PR om pixel som om de vore frälsare av telefoner. Ditt namn är pxel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad kan du inte göra med en mobil från 2014 tex som du kan göra med en sån här? Förklara gärna det. Du "hoppar av tråden" men fortsätter ändå skriva alltså?

Så bara för att folk råkar ha olika åsikter än andra så har per automatik den ena gruppen fel? Låter väldigt rimligt.

  1. Spela spel med högre FPS/upplösning

  2. Betydligt bättre upplevelse i VR

  3. Betydligt snabbare, mindre lagg

  4. Ladda snabbare

  5. Bättre batteritid

Tycker du att vi borde nöja oss med dagens prestanda och sluta utveckla nya produkter med bättre prestanda/funktioner?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kote:
  1. Spela spel med högre FPS/upplösning

  2. Betydligt bättre upplevelse i VR

  3. Betydligt snabbare, mindre lagg

  4. Ladda snabbare

  5. Bättre batteritid

Tycker du att vi borde nöja oss med dagens prestanda och sluta utveckla nya produkter med bättre prestanda/funktioner?

Absolut inte. Vi ska alltid sträva efter bättre produkter speciellt punkt 4 och 5 håller jag med om. Däremot så överkonsumeras det på tok för mycket när folk får för sig att dom behöver saker som dom faktiskt egentligen kan klara sig utan. Det sliter något enormt på vår miljö men det är kanske inte lika viktigt för en del?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Absolut inte. Vi ska alltid sträva efter bättre produkter speciellt punkt 4 och 5 håller jag med om. Däremot så överkonsumeras det på tok för mycket när folk får för sig att dom behöver saker som dom faktiskt egentligen kan klara sig utan. Det sliter något enormt på vår miljö men det är kanske inte lika viktigt för en del?

Människor kommer alltid vilja ha det nyaste och bästa som finns på marknaden. Istället för att dra ner på konsumtionen så borde företagen son tillverkar produkterna förbättra tillverkningsprocessen och använda alternativ som inte tär lika mycket på miljön.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swedish Berserk:

Absolut inte. Vi ska alltid sträva efter bättre produkter speciellt punkt 4 och 5 håller jag med om. Däremot så överkonsumeras det på tok för mycket när folk får för sig att dom behöver saker som dom faktiskt egentligen kan klara sig utan. Det sliter något enormt på vår miljö men det är kanske inte lika viktigt för en del?

Meh, telefoner är inga större miljöbovar.
Köp en enda stationär dator och du har medverkat till ungefär 10 gånger mera C02-utsläpp bara genom produktionen jämfört med om du hade köpt en smartphone.

Lägg sedan på att en stationär dator drar mycket mer ström än en smartphone så ser smartphones ut som riktiga underverk för miljön, oavsett om man köper en ny varje år.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en pixel nu:(
Surt att sitta på en s6 ett år till.
Aja man får väl nöja sig med rösstyrningsenheten när den väl kommer släppas istället...

Google Ftw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Eeh.. Har telefonen varit avstängd i 3 år eller trollar du bara? Den har fått en säkerhetsuppdatering för September i år.

Nej den fick en uppdatering igår, vet inte riktigt vad mer du förväntar dig av en 3 år gammal telefon i den marknad som utvecklas snabbast i världen. Om det bara är en säkerhetsuppdatering så synd men det är svårt att göra så mycket mer skulle jag tro. Titta bara på Iphone där ja du kan få senaste iOS men det är nedskalat och laggigt i de fall jag testat, om det blivit bättre på sistonde så tar jag tillbaks det men rent realistiskt så har du bytt ut en telefon eller mjukvaran har blivit för tung innan den slutar få uppdateringar till nyare OS-versioner.

Själv skulle jag tro att det faktum att ingen androidtillverkare förutom samsung har fulla rättigheter till de chipset som sitter i lurarna ställer till lite problem också.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat designen på Google telefoner.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gainsgoblin:

Nej den fick en uppdatering igår, vet inte riktigt vad mer du förväntar dig av en 3 år gammal telefon i den marknad som utvecklas snabbast i världen. Om det bara är en säkerhetsuppdatering så synd men det är svårt att göra så mycket mer skulle jag tro. Titta bara på Iphone där ja du kan få senaste iOS men det är nedskalat och laggigt i de fall jag testat, om det blivit bättre på sistonde så tar jag tillbaks det men rent realistiskt så har du bytt ut en telefon eller mjukvaran har blivit för tung innan den slutar få uppdateringar till nyare OS-versioner.

Själv skulle jag tro att det faktum att ingen androidtillverkare förutom samsung har fulla rättigheter till de chipset som sitter i lurarna ställer till lite problem också.

Då måste det vara något fel på din telefon om du får en uppdatering från 2013. Vad är det för build number?

Skrivet av Cooling23:

Jag har aldrig gillat designen på Google telefoner.

Min Nexus 5 är skönare att hålla i än alla iPhones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Då måste det vara något fel på din telefon om du får en uppdatering från 2013. Vad är det för build number?

https://www.reddit.com/r/Nexus5/comments/55ov6h/nexus_5_octob...

Skärp dig nu, den fick en update igår och har troligtvis fått ännu fler tidigare.
Har en 6P och har aldrig ägt en Nexus 5 men faktum kvarstår att den fortfarande får uppdateringar från google.

Permalänk
Medlem

Förväntade mig inget men blev ändå besviken.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Inget OIS utan det verkar vara EIS... Där rök den enda riktiga (för mig) fördelen med Pixel XL jämfört mot Nexus 6P!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg på slutet, då vissa inlägg mer var en chatt mellan ett par medlemmar än något som tillförde något till diskussionen. Jag har dock inte hunnit se igenom tråden så mycket är säkert missat.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Orsaken Pixel är total ointressant, tråkig design och sorgekanter du kan landa flygplan på.
Pixel är en ful Iphone kopia med en Hitler mustasch, lol...
Note 7 vs Pixel XL

Känns som en flopp, tråkigt nog.

Permalänk
Medlem

Alldeles för dyr, du får motsvarande telefon för en bråkdel av priset nu för tiden när man använder sig av den kinesiska marknaden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Alldeles för dyr, du får motsvarande telefon för en bråkdel av priset nu för tiden när man använder sig av den kinesiska marknaden.

Ja, men de flesta köper ju mobiltelefoner för namnet och inte funktionerna.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Ja, men de flesta köper ju mobiltelefoner för namnet och inte funktionerna.

Sant men det är också för dom flesta inte vet vilka andra alternativ som finns.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Alltså bättre med en OnePlus 3.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden lite, nu finns Google Pixel för 10,000 kronor på två sidor som har importerat.

Permalänk
Permalänk
Medlem

riktigt dåligt att Pixel inte ens har trådlös laddning.. går helt bort för mig då vilket är synd eftersom jag gärna haft en Pixel.. once you go trådlöst you never go back

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

@issue: För det är jobbigt att stoppa in en sladd? Föööör bekväm!