Google introducerar VR-headsetet Daydream View för telefonerna Pixel

Permalänk
Melding Plague

Google introducerar VR-headsetet Daydream View för telefonerna Pixel

Amerikanska Google byter wellpapp mot stilfulla textilier med VR-headsetet Daydream View, som lanseras sida vid sida med de kompatibla Pixel-telefonerna under kvällens evenemang.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det handväskor eller tolkar jag rätt?

Ser ut som sådana.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

För er som missade det tappade Clay helt kontrollen under live-streamen: https://youtu.be/q4y0KOeXViI?t=4198

Permalänk
Medlem

Ser ut som det bästa vr-headset för mobiltelefoner jag har sett hittills iallafall, men 79 dollar är fortfarande för mycket för något som hamnar i byrålådan efter en timme.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Är det handväskor eller tolkar jag rätt?

Ser ut som sådana.

Det ska ju vara jämställt.. Nu får mannen en egen handväska. Fast mer praktisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Är det handväskor eller tolkar jag rätt?

Ser ut som sådana.

Skrivet av anon190792:

Det ska ju vara jämställt.. Nu får mannen en egen handväska. Fast mer praktisk

Manbag heter det.

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt nice ut.
Synd att den tillhörande mobilen inte var lika attraktiv.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Nja, gillar google men detta är för mycket. 800:- ?? Skicka med en gratis med varje pixel telefon så kanske ni har något på gång. Eller typ 200:- MAX!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Möjligen ett stort steg upp från Google Kartong men man hade väntat sig mer. Den ser nästan ut att komma upp i nivå med Samsung Gear från 2015, som var min favoritpryl tills den dagen jag skaffade mig en Vive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ser ut som det bästa vr-headset för mobiltelefoner jag har sett hittills iallafall, men 79 dollar är fortfarande för mycket för något som hamnar i byrålådan efter en timme.

De kommer säkerligen komma gratis med förbokning precis som Samsung gjorde med deras GearVR. Och man kan alltid köpa dem från folk som förbokade men inte vill behålla den.

Permalänk

Det var lite dyrt kan jag tycka, köpte mig en cardboard och den funkar ju men är ju inte direkt bekväm, men så gav jag under 10kr för den så känns inte som man kan klaga direkt ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Inaktiv

Borde kunna gå att få den billigare om man plockar fram symaskinen och tillverkar de mjuka delarna själv. Eller krypa ner framför tvn/datorn och sticka.

Får hoppas det är en förbättring från föregångaren. VR för mobiler upplever jag mest vara väldigt mycket gimmick och rätt onödigt. AR vore bättre och mer funktionellt då det inte räcker synen.

Med tanke på Oculus fortsatta förfall med Palmer Luckeys korkade infall så finns det helt klart plats ledig i toppen. Nu tror jag inte Google är rätt företag och då ligger nog Sony bäst till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

För er som missade det tappade Clay helt kontrollen under live-streamen: https://youtu.be/q4y0KOeXViI?t=4198

Men tanke på vad som kommer direkt efterår: "Don't we all want to be Wizards..?" så börjar det bli mer och mer uppenbart att VR kommer användas för att sälja in New Age spiritualism. Pokemon Go är rätt uppenbart vad det egentligen handlar om.

Sedan så kommer en del (inte alla) unga män (och en del unga kvinnor) bli helt sabbade när porren kommer till VR.

Permalänk
Medlem

Funderar på om man hade en drönare (tex en dji mavic pro) kunna flyga med sin drönare med denna uppsättning? Snacka om ett lyft för virtuell verklighet då

edit: svar på min fråga, nu är jag lite hypead

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

@huxflux:

Den där DJI Mavic Pro är det häftigaste quadrocopter jag sett.
Måste bara ha en när jag får råd.

Och fungerar ett VR-headset bra, är det ett extra plus

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850