Ni som undrar varför era paket från postnord är trasiga eller försvunnit

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Dagens Postnord misslyckande. Rekommenderat brev, som enligt deras hemsida ska delas ut nästa arbetsdag, skickades i lördags, och går i dag, måndag, inte att lokalisera. Förhoppningsvis levereras det i morgon, men är då redan en dag för sent. Och att de inte kan se var det är... Pinsamt.
B!

När lämnade du in den och när skickades den vidare från inlämningsstället? Paket och brevterminaler har öppet söndagkväll och de som jobbar där sliter som djur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

http://forumbilder.se/FBVC0/2016-12-12-12-15-08.jpg
http://forumbilder.se/FBVC0/2016-12-12-12-15-14.jpg

Posten elller CDON? lyckligtvis är produkten oskadad (en brödrost beställd på black friday!)

För mycket luft i paketet och ett tungt paket har hamnat ovanpå, kattsand kanske eller porslin. Sen har säkert personalen på posten tejpat ihop paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Jag fattar inte riktigt hur det är tänkt att han ska göra. Alltså vad är det korrekta tillvägagångssättet här?
Stor lastkaj som är lite högre än bilgolvet.
Hur fan ska han fixa det utan att bryta ryggen, lyfta allt tre gånger och sabba tidsschemat?

Lägg ner paketen på kajen, hasa ner den feta röven till marknivå och lyfta in dem i bilen ståendes på marken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wesker:

Lägg ner paketen på kajen, hasa ner den feta röven till marknivå och lyfta in dem i bilen ståendes på marken?

Kanske låta lastbilarna ta returpaketen istället och se till att personalen använder Paket burar.

Så att småbilarna slipper göra detta jobb.

Snabbt och smidigt löst.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Borde inte vara svårt att bygga ramper för de mindre lastbilarna, så de kommer högre upp... alternativt utöka lastbryggan i rätt nivå.

I annat fall handlar det ju om arbetsmiljö som borde fixas till per omgående. Som Jonas79 säger kan de använda de stora bilarna, tills arbetsmiljön med de små har löst sig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Mitt ena paket kom idag, men det andra glömde dem att skicka till ombudet. Detta är så sjukt idiotiskt att dem misslyckats att leverera 2 gånger, jag har väntat 5 dagar sedan paketet kom till sverige. Innan så minns jag att paketet kom till ombudet nästa dag den kom inom gränserna i sverige dvs. lastbilen eller tåget körde paketet till närmaste lager och sedan till ombudet nästa morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

När lämnade du in den och när skickades den vidare från inlämningsstället? Paket och brevterminaler har öppet söndagkväll och de som jobbar där sliter som djur.

Jag lämnade inte in den alls. Men inlämningskvittot säger att hon skickade det strax efter 10 på förmiddagen i lördags. Och jag tror säkert att de borde ha klarat av sitt utlovade leveransfönster, de har bara slarvat bort brevet, i vanlig ordning.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

@VideoyGTX: Jag väntar också på två paket just nu, men det ena har fastnat tio mil härifrån, på okänd tid. Oändliga köer om man försöker ringa. Bägge kollin från samma avsändare, skickade samtidigt. Börjar tröttna fullständigt på PostNord!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Inte alltid de går sönder

Jag har råkat ut många gånger på den tiden när man hyra de film som kom hem till en där man betala vis summa var månad. Så fick man hem en DVD film som man sen sände tillbaka.

I bland när man visste att man skulle få en film hem på en vis dag. Så kom den efter någon dag istället öppnad.
Då har någon på Posten lånat hem filmen och kollat på den. Så jag fick den senare.

Hur du får man bli. Hände några gånger. ingen chef erkände problemen.

Permalänk
Avstängd

För ett par år sedan , så tappade dom bort min 42" tv. Fick själv leta upp den. Visade att den stod på en terminal i Östersund. Ca 60 mil härifrån. Frågan varför den hamnade där och inte hemma hos mig. Tog 2v efter beställningen innan jag fick hem den. Som tur var, hel .

Permalänk

Vet att det snart är jul, men jag tycker att postnord har varit väldigt långsamma med paketen jag ska få. Har väntat minst en och en halv vecka på olika försändelser.

Hur går det ihop med att olika butiker garanterar leverans innan julafton om man beställer innan ett visst datum? Stor chans att postnord inte levererar i tid, känner jag.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Och jag tror säkert att de borde ha klarat av sitt utlovade leveransfönster, de har bara slarvat bort brevet, i vanlig ordning.

Fortfarande inte hittat mitt rekommenderade brev... Undrar när jag får det.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fortfarande inte hittat mitt rekommenderade brev... Undrar när jag får det.
B!

Vad står det på track-id, eller har det inte blivit reggat där heller?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Det står bara att det är inlämnat. Sen vet de inte vad som har hänt. Och att ringa dem och efterlysa försändelsen gjorde ingen nytta.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en hårddisk från inet 5/12, skickades 6/12.. Inte sett röken av den.

Pratade med Inet idag och dom har skickat en ny disk.. Jag är inte direkt hoppfull om att den landar hos mig.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Jag själv jobbar på ett företag där jag mer eller mindre har ansvar för all vår godshantering för Sverige.
Majoriteten av allt vårt gods går med Postnord (paket, pall och skåp) och det som skickas är datorer, skärmar, skrivare och likande elektronik.
Dagligen har jag paket som krossats, gått sönder och skadats. Oftast tackvare att de hamnat under tyngre paket, samt kastats omkring. Som tur var brukar innehållet klara sig dock. Men hanteringen beror verkligen på person till person, det har jag märkt.
Något vi märkt mer än skador är dock hur ofta posten slarvar bort försändelser och hur ofta dom delat upp kollin som tillhör samma leverans.
Även hänt ett par gånger i höst att de förlagt både skåp och pall (!). Dom brukar oftast återhittas tillslut. Men det är väldigt intressant ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens fåt avi hemskickat i brevlådan till mina 2 paket, vilket tyder på bristande service. Postnord har blivit så oehört dåliga, speciellt de sista 6 månaderna vilket är total katastrof! Deras trackningtjänst är också ett skämt, det enda som står är "på väg", paketet kan vara "på väg" en vecka liksom, men vart fraktar dem paketen?

Mitt senaste paket var dessutom helt öppnat när jag hämtade den, det var helt tydligt att någon hade dragit bort tejpen för att inspektera grejorna, kanske för att se om det vara något av stöldvärde (vilket det ej var)? Jag tvivlar inte på att arbetarna mer än ofta öppnar paketen för att se om de kan sno något och om det är något värdefullt och litet så kanske det slinker med hem, vem vet. Denna teorin kan ju förklara varför paket bara "försvinner" och aldrig dyker upp igen.

Har även hört på flera vägar att postnord pressar sina anställda till att jobba mer på kortare tid, vilket även kan förklara de brister och missar som sker. Som helhet ser jag negativt på postnord både som arbetsgivare och som tjänstleverantör. Ett varningens finger borde ges till dem.

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Vet att det snart är jul, men jag tycker att postnord har varit väldigt långsamma med paketen jag ska få. Har väntat minst en och en halv vecka på olika försändelser.

Hur går det ihop med att olika butiker garanterar leverans innan julafton om man beställer innan ett visst datum? Stor chans att postnord inte levererar i tid, känner jag.

Fick mina paket igår! Självklart var det ena trasigt så Postnord hade löst det hela med en "förlåt"-klisterlapp på paketet.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag fick inte någon klisterlapp, och det roliga var att personen på ombudet sa "haha, ditt paket är helt trasigt, hoppas inte att något har ramlat ut". Det roliga är att det skulle ta kortare tid för mig att åka till holland och köpa mina grejer sedan komma tillbaka till sverige igen, än att låta postmord hantera leveransen. Om jag vann några millar skulle jag aldrig låta postmord hantera mina leveranser.

Och en "förlåt" klisterlapp är helt absurt om man tänker på det. En bättre goodwill vore om man fick någon sorts kompensation eller liknande.

Permalänk
Medlem

Fick min noctua d15 kylare am4 edition idag. Enda anledningen att den är hel är för att noctua kan packa. Kanten på kartongen var utsatt för hårt våld. Jobbar själv på ett lager och för att få ett paket sådär pass skadat förutsätter att man kastar det i backen HÅRT. Haneringen man sett på video är mild i jämförelse vad mitt paket fått utstå.
Vafan håller dom på med? Dom kanske ska sparka odugligt folk som håller på sådär?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Synd att namnet Dropbox är upptaget, annars kunde de ju bytt.....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag va med om en tråkig upplevelse igår, någon har snittat upp mitt brev, tömt det på inneållet, lämnat kvar en skyddsbox och tejpat igen med största sannolikhet internstöld, har redan förberett mig för svaret jag kommer få från postnord..

Permalänk
Medlem

Fick 2 paket förra veckan. Ett flak Energidryck där 4-5 burkar var totalt kvaddade och hade runnit ut. Sen ett Rosa badkar till morsan. Obegripligt att badkaret var helt med tanke på hur kartongen såg ut.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Fick 2 paket förra veckan. Ett flak Energidryck där 4-5 burkar var totalt kvaddade och hade runnit ut. Sen ett Rosa badkar till morsan. Obegripligt att badkaret var helt med tanke på hur kartongen såg ut.

Ditt inlägg får mig att fundera över hur dom lyckades undvika att kvadra mitt flak med gaionmax nyligen. Måste varit ren tur.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Synd att namnet Dropbox är upptaget, annars kunde de ju bytt.....

Jag brukade tidigare försvara Posten då jag skickat förhållandesvis mycket för att vara privatperson och sällan haft problem. Men någonstans runt tiden när det blev "Postnord" så hände det något.

Efter ett par äranden har jag inget förtroende för dem längre och använder dem bara när jag måste (vilket oftast är fallet vid utrikes paket, DHL, UPS etc är mer prisanpassade för företag).

Permalänk
Medlem

Man borde skicka en gyro/g-kraft(?)sensor med minnesfunktion i ett paket och sen läsa av vilka krafter paketet utsätts för. Sen försökt återskapa vilken behandling paketet fått utifrån de registrerade värdena.

Kan man inte ta fram en liten enkel billig gyrosensor och en tillkoppmad indikatorlampa. Överstiger kraften ett visst tröskelvärde tänds den röda indikatorlampan och visar på att paketet har blivit utsatt för våld som befogar ersättning av fraktbolaget för vårdslös behandling. Har för mig sådant finns för dyrare maskiner osv. Kan skickas med i paket med ömtåligt innehåll.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

@stimpen: Fanns något liknande ett tag. Något företag som skickade stora bildelar, tror det var framrutor osv. Hade i princip ett timglas med färg som blandades om det hade tippats åt fel håll.

Permalänk
Medlem

Har ett brev från Kina på väg som legat i stockholm i två veckor nu. Hur kan det ta längre tid att skicka något inom Sverige än till Sverige från Kina?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Har ett brev från Kina på väg som legat i stockholm i två veckor nu. Hur kan det ta längre tid att skicka något inom Sverige än till Sverige från Kina?

Haha, jag har ett som legat i Malmö i 10 dagar.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

@stimpen: Fanns något liknande ett tag. Något företag som skickade stora bildelar, tror det var framrutor osv. Hade i princip ett timglas med färg som blandades om det hade tippats åt fel håll.

http://shockwatch.com/