Ni som undrar varför era paket från postnord är trasiga eller försvunnit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag fick inte någon klisterlapp, och det roliga var att personen på ombudet sa "haha, ditt paket är helt trasigt, hoppas inte att något har ramlat ut". Det roliga är att det skulle ta kortare tid för mig att åka till holland och köpa mina grejer sedan komma tillbaka till sverige igen, än att låta postmord hantera leveransen. Om jag vann några millar skulle jag aldrig låta postmord hantera mina leveranser.

Och en "förlåt" klisterlapp är helt absurt om man tänker på det. En bättre goodwill vore om man fick någon sorts kompensation eller liknande.

Ombudet tyckte det var kul? Jösses....

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett födelsedagskort på onsdag till en släkting som fyllde år på måndagen. Kortet kom fram på tisdag, efter sex dagar. Inom samma stad. Hon hade fått ett annat kort från en stad 800km, som också kom fram för sent.

Jag tänkte jag skulle ringa och klaga på den långsamma postgången så jag kollade upp telefonnummret till posten i min telefon. Telefonnummret hade upphört, utan hänvisning. Ok, tänkte jag och letade på hitta.se. Ringde det numret som också hade upphört, utan hänvisning. Googlade på posten.se, hittade till slut ett telefonnummer där en telefonsvarare förklarade att de hade stängt. Förmodligen pga Guatemalas nationaldag eller nått liknade. Då gav jag upp.

Nästa gång någon fyller år skickar jag ett SMS i stället.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Dagens Postnord misslyckande. Rekommenderat brev, som enligt deras hemsida ska delas ut nästa arbetsdag, skickades i lördags, och går i dag, måndag, inte att lokalisera. Förhoppningsvis levereras det i morgon, men är då redan en dag för sent. Och att de inte kan se var det är... Pinsamt.
B!

Princip allt som färdas inom 50 mil blir framme nästa dag, så länge du skickar innan sista tömningstid på vardag(Lör-Sön töms på Måndag).

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Princip allt som färdas inom 50 mil blir framme nästa dag, så länge du skickar innan sista tömningstid på vardag(Lör-Sön töms på Måndag).

Kan inte komma ihåg när det hände sist, men det var Posten som körde ut då, inte Postnord..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja Postnord är ju en klass för sig.

Beställde något litet på nätet för något år sedan. Får SMS/AVI via appen. Glad i hågen så går man dit, signerar och hämtar ut... ett tomt paket.

Var ju bara att reklamera...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Beställde något litet på nätet för något år sedan. Får SMS/AVI via appen. Glad i hågen så går man dit, signerar och hämtar ut... ett tomt paket.

Hade någon öppnat paketet och tagit innehållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Hade någon öppnat paketet och tagit innehållet?

Yes. Helt tomt. Upprivet och trasigt

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Yes. Helt tomt. Upprivet och trasigt

Förmodligen hade det gått sönder i en maskin och istället för att vänta på att man skulle hitta innehållet så valde man att skicka det tomt till dig så du kunde kontakta säljaren och få en ny levererad så fort som möjligt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAero:

Förmodligen hade det gått sönder i en maskin och istället för att vänta på att man skulle hitta innehållet så valde man att skicka det tomt till dig så du kunde kontakta säljaren och få en ny levererad så fort som möjligt.

Tveksamt. Det såg mer ut som att något rivit upp det för hand och tagit innehållet.

Problemet jag har är att jag beställer rätt mycket saker, men paketen/breven har ingen fraktsedel eller information om produkten, vilket gör det svårare att backtracka ifall man behöver kontakta säljaren. Som tur var så visste jag ju vilken säljare det var

Beställde en sak från England för några veckor sedan. Fick AVI:n men tappade bort den. Väntade på påminnelse-AVI:n som dök upp samma dag som när paketet åkte tillbaka....Trött blir man..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Fick reda på idag av grannen att PostNord lämnat 2 paket utanför min dörr i trapphuset i ett bostadshus.

Är bara det att jag va inte hemma den veckan och inga paket fanns iallafall kvar när jag kom hem flera dagar senare.
Har mailat PostNord och se hur detta slutar.

Permalänk

sist jag skickade ett brev tejpade jag hela brevet efter jag skrivet adress o satt på frimärken. märkte längst ned , postnord säkert.
har inte hört något efter jag skickade så jag antar att de kom fram

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Jobbar på Postombud, finns en jävla massa skit som pågår inom Postnord.

De som jobbar skiter i sunt förnuft, paket och brev skall levereras bara. På paketterminalen så kastas paket från bur till bur, säckar med brev kastas som brännbollar in på postombud 3-5 meter(ibland även Rek som folk pröjsat extra för bara för att inte bli krossat på sin väg). Om man är orolig för att tunga känsliga varor(15-20kg) skall bli förstörda, då behöver man inte vara orolig då dessa bärs istället för att slängas vilt.

Skulle paket vara trasiga, då klistrar de på ett klistermärke som säger "Oops, ditt paket blev förstört och vi är medvetna om det", brev? näh de bryr sig inte om förstörda brev då deras svar blir: "Skulle pröjsat extra för Rek/Paket din stackare.".

Sen är det alla jävla företagspaket som inte blir levererade till dörren, enligt postnordsanställda så "hittar man inte platserna" eller "ingen var hemma" och det gäller stora företag som stormarknadsbutiker som finns vid motorvägar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De som jobbar skiter i sunt förnuft, paket och brev skall levereras bara. På paketterminalen så kastas paket från bur till bur, säckar med brev kastas som brännbollar in på postombud 3-5 meter(ibland även Rek som folk pröjsat extra för bara för att inte bli krossat på sin väg).

Skulle paket vara trasiga, då klistrar de på ett klistermärke som säger "Oops, ditt paket blev förstört och vi är medvetna om det", brev? näh de bryr sig inte om förstörda brev då deras svar blir: "Skulle pröjsat extra för Rek/Paket din stackare.".

Jobbar natt på PostNord nu i sommar, har även skickat med REK flera gånger och ett paket med REK-tillägg är enligt mig inte ett paket som behandlas extra försiktigt. REK är något du kostar på ett paket som har något av värde, för alla paket behandlas likadant, utifrån vad jag har sett

Sen om det behandlas på ett väldigt dåligt sätt är en helt annan sak och det där med klisterlappar har jag faktiskt inte varit med om. På terminalen där jag jobbar så får man ofta tejpa ihop en massa paket som gått sönder i maskinen, men har aldrig varit med om att man klistrar på en lapp, sånt har man inte tid med

Permalänk
Skrivet av Sapporun:

Jobbar natt på PostNord nu i sommar, har även skickat med REK flera gånger och ett paket med REK-tillägg är enligt mig inte ett paket som behandlas extra försiktigt. REK är något du kostar på ett paket som har något av värde, för alla paket behandlas likadant, utifrån vad jag har sett

Sen om det behandlas på ett väldigt dåligt sätt är en helt annan sak och det där med klisterlappar har jag faktiskt inte varit med om. På terminalen där jag jobbar så får man ofta tejpa ihop en massa paket som gått sönder i maskinen, men har aldrig varit med om att man klistrar på en lapp, sånt har man inte tid med

Kan förstå att det är tufft att jobba i terminal, men att de som levererar och kör ut till ombud inte gör sitt jobb ordentligt är en annan femma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad din poäng är. Rekommenderat, är inte lämnat på låda, utan inlämnat på posten, och ska vara framme nästa arbetsdag. Det ska även vara spårbart, vilket det alltså inte var. Försändelsen dök aldrig upp, och postens ansvar var helt obefintligt. Att den rekommenderade försändelsen innehöll faktureringsunderlag, var tydligen detsamma som att försändelsen var "värdelös" och ersattes bara med kostnaden man köpt tjänsten för.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Decimal:

Fick reda på idag av grannen att PostNord lämnat 2 paket utanför min dörr i trapphuset i ett bostadshus.

Är bara det att jag va inte hemma den veckan och inga paket fanns iallafall kvar när jag kom hem flera dagar senare.
Har mailat PostNord och se hur detta slutar.

Pratat med PostNord idag och de får lämna paket utanför dörren om det inte har försändelse eller Id nummer.
Så jag ska kontakta avsändaren och reklamera de försvunna paketen.

Så lämna en lapp att man får hämta det på utlämningställe om det inte går in i postboxen är bara något brevbäraren gör om de vill om paket saknar kollinr.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att jag enbart använder andra fraktfirmor. Postnord är budgetalternativet för saker som egentligen inte behöver komma fram. Dom avvecklar sig själva.

Permalänk
Medlem

Beställde över helgen två saker från Netonnet. Det blev uppdelat i två paket som skickades till mig då det ena är av storleken större. Båda paketen var i Härryda, varav det ena stannade kvar över natten till idag. Men det andra paketet fick åka med en sväng till Örebro inatt tydligen. ÖREBRO? Det är för i helvete åt andra hållet än åt det håll som jag bor? Och varför skickades bara ena paketet dit och inte båda?

Paketet som är kvar i Härryda ska jag få idag, men det andra paketet ska jag få imorgon.

Förstår verkligen inte logiken. Hoppas innerligt att det är ett misstag.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har slutat och handla från e-butiker som inte kan erbjuda annan frakt än PostMord. DHL och Schenker går och lita på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

DHL och Schenker går och lita på!

Polaren som jobbar som terminalare på DHL, vägrar acceptera saker som fraktas med just DHL, vårt åkeri kör för DHL, och jag förstår varför. Före detta polaren som kör för Schenker sa exakt samma sak. Så jag tror inte det är bättre eller sämre någonstans. Det handlar mest om hur mycket tur man har...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Kanske dax för alla dessa bolag att anställa folk som med ansvarskänslor. Nu trampar jag säkert ett flertal på tårna men jag tror att 85% av de som jobbar på dessa sorteringsställen är yngre personer som äntligen har fått ett första jobb. Skulle dessa företag sätta lite krav på anställda så skulle det också bli bättre. För jävla mycket dagis helt enkelt.
In med en blandad kompott människor i blandade åldrar, gärna några äldre kvinnor med lite tåga som kan lära upp ungdomarna hur man sköter ett jobb.

Jag vet hur det är då jag haft liknande jobb och det blir inte alltid bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Ah, Postnord.
Beställde lysrör, de kom fram krossade. Firman skickade om, med ännu mer inpackning. De kom fram krossade. Tredje gången funkade det.
Skickade ett paket till utlandet. Paketet försvann vid omlastning på en terminal i Skåne. Polisanmälde. Fick ut försäkring. Sex månader senare kom paketet fram.
Beställer rätt ofta saker på nätet. När det är Postnord är det 50% chans att jag aldrig får någon avisering, utan när jag ringer och kollar vad som hänt visar det sig att paketet bara ligger och väntar - ett par gånger har det hunnit gå i retur.

Har aldrig haft problem med DHL eller FedEx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kanske dax för alla dessa bolag att anställa folk som med ansvarskänslor.

Betala personalen för att göra ett bra jobb, och anställa så många, att arbetsbördan tillåter att man bryr sig, är inte ett alternativ, och då blir det så här.
Det är inte personalen som är det övergripande felet, utan arbetet de förväntas utföra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Betala personalen för att göra ett bra jobb, och anställa så många, att arbetsbördan tillåter att man bryr sig, är inte ett alternativ, och då blir det så här.
Det är inte personalen som är det övergripande felet, utan arbetet de förväntas utföra.

Antingen har de ett jobb eller så sätter man in ett par robotar till på denna plats. Jag lovar att det går att få en robot att göra samma jobb bättre och med mindre slitage på produkterna. Klart det kommer behövas fler plockstationer då alla robotar inte klarar av alla typer av paket men allt går att lösa.
Det är helt enkelt bara att automatisera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Är rätt nervös nu, då jag beställt en drönare för 33k och den ska levereras av Postnord..........
Skulle åkt till Götet och köpt den på plats istället. :-/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det tar dem minst 2 dagar att leverera ett rekommenderat brev/spårbart paket inom Stockholm.

T.ex jag lägger en beställning på lör/sön. Skickas på måndag förmiddag och framme hos mig för uthämtning TIDIGAST Onsdag, Oftast Torsdag

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Antingen har de ett jobb eller så sätter man in ett par robotar till på denna plats. Jag lovar att det går att få en robot att göra samma jobb bättre och med mindre slitage på produkterna. Klart det kommer behövas fler plockstationer då alla robotar inte klarar av alla typer av paket men allt går att lösa.
Det är helt enkelt bara att automatisera.

Fast det kräver en startinvestering som den ansvariga inte vill skicka till sina chefer. Visst, det belastar ett annat konto än lönekontot, Men det är en stor påse pengar, och då får man ingen bonus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick inga paket - tvingades lägga ner sin firma
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artike...

Trevligt

De hänvisar till spårbara paket, men inte ens de verkar levereras som de ska. Visade sig att jag skulle fått ett paket i december, som jag fortfarande inte sett skymten av, men som enligt avsändaren bekräftats som levererat.

Har också varit med om att post skickats tillbaka, med postnords klisterlapp + ruta "okänd" ikryssad, trots att allt intill varit riktigt och jag bott på adressen i flera år. Fick sedan brevet i handen när jag träffade personen veckor senare. Klippte ut klisterlappen och satte upp på mitt kylskåp.

En annan gång fick jag besked om att jag skulle lämna studiekontroll, eller få hyresavtalet uppsagt. Hyresvärden hade inte fått mitt intyg och hade skickat en påminnelse/uppsägning till närmaste postombud. Fick inget AVI om detta, däremot en "påminnelse"-AVI en eller två veckor senare. När jag sen direkt hämtar ut brevet är deadlinen för studiekontroll över sedan några dagar och jag därmed vräkt. Lyckligtvis löste det sig ändå, men de hade inte behövt vara snälla, om de velat bli av med mig.

Förra veckan fick jag någon annans brev, som jag gick och lämnade i postlådan.

Ringa och klaga är inget som kommer avhjälpa problemet. Det är inte lönt. Den försämrade servicen är en del av effektiviseringar och besparingsåtgärder som syftar till att göra företaget mer lönsamt. Marknadens lag är att antingen köpa eller köpas upp.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.