Åsikter om mitt mobilspel - Tower Chase

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Åsikter om mitt mobilspel - Tower Chase

Har gjort ett litet arkadspel för Android/iPhone. Åsikterna jag vill ha är inte å, det suger, fult osv utan konstruktiva förslag på att göra det bättre eller idéer på vad man kan göra för att få det mer intressant.

Som sagt, ett litet spel med relativt låg ambitionsnivå. Men kul bygga vidare och lära sig nya saker

http://iceyware.com/tower-chase/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Har gjort ett litet arkadspel för Android/iPhone. Åsikterna jag vill ha är inte å, det suger, fult osv utan konstruktiva förslag på att göra det bättre eller idéer på vad man kan göra för att få det mer intressant.

Som sagt, ett litet spel med relativt låg ambitionsnivå. Men kul bygga vidare och lära sig nya saker

http://iceyware.com/tower-chase/

Tjena! Spelet är enligt mig roligt och beroendeframkallande till viss del men här är mina synpunkter:

"Klon" tycker jag är lite för "klatschig" eller vad man ska säga jämfört med hur bakgrundens tema är. Jag hade nog försökt att göra designen på den lite mer enklare och "modern"

Den färgen på huset som byggs skulle kunna tonas ner lite mot svartvitt då det passar mycket bättre med bakgrunden.

Längst upp i "headern" om man nu kallar det så, så når inte den hela vägen till högra sidan (eller iaf på min iphone 5s), det ser lite konstigt ut just nu.

Ta bort funktionen att man kan ändra kranens fart, det är lite som att man får välja sin level själv. Ändra istället så att kranen åker lite snabbare för varje "nivå" som läggs på så att det känns lätt i början men svårare efter ett tag.

Det var nog allt!

//Backgård

Cpu: Intel i5 4690k @ 4.3gHz (Hyper 212 EVO) Gpu: MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X Moderkort: MSI H97 Pc mate Minne: Adata 8Gb 1600MHz SSD: OCZ Arc 100 240Gb Chassi: Antec Gx500 Nätagg: Fractal Design Integra M 550W 80+ Bronze

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Har gjort ett litet arkadspel för Android/iPhone. Åsikterna jag vill ha är inte å, det suger, fult osv utan konstruktiva förslag på att göra det bättre eller idéer på vad man kan göra för att få det mer intressant.

Lägg gärna upp en video för oss som inte orkar (sorry) ladda ner just nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av iXam:

Lägg gärna upp en video för oss som inte orkar (sorry) ladda ner just nu.

https://youtu.be/qkya257n-FM

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockhom
Registrerad
Jun 2004

Lite kul.

Jag & min "kollega" hade ett nästan identiskt spel som ide för nästa projekt...

Aja vi har fler ideer

Btw.

Hur har du länkat highscore till hemsidan?

Är det via Google Play Services?

Ryzen 7 - 1700 @ 3.7 | 16 Gb | RX 480
--------------------------------------------------
Grundare av MaseApps. Se våra spel: www.maseapps.com. För IOS och Android.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Najs! Går kranen snabbare och snabbare ju länge upp man kommer?
Skulle kunna komma fiskmåsar som stör en och gör att man kan hamna fel i högre levels.
Fan nu blev jag spelmakarsugen.
Vad är det gjort i?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Backgård:

"Klon" tycker jag är lite för "klatschig" eller vad man ska säga jämfört med hur bakgrundens tema är. Jag hade nog försökt att göra designen på den lite mer enklare och "modern"

Jag håller med. Skyller inte ifrån mig men började i proggarändan, borde börjat i andra så jag orkat lägga mer energi på det visuella.

Skrivet av Backgård:

Den färgen på huset som byggs skulle kunna tonas ner lite mot svartvitt då det passar mycket bättre med bakgrunden.

När man förlorar menar du eller rent allmänt? Jag tänkte att det skulle vara en komplementfärg så att man serden tydligt då det annars kan bli lite grötigt. Visa gärna hur du tänker kanske jag hakar på

Skrivet av Backgård:

Längst upp i "headern" om man nu kallar det så, så når inte den hela vägen till högra sidan (eller iaf på min iphone 5s), det ser lite konstigt ut just nu.

Det är tänkt vara så, del av "designen". Kände mig instängd då jag gjorde hela vägen. Men jag håller med, ska uppdatera det i samband med att jag uppdaterar lite annan grafik.

Skrivet av Backgård:

Ta bort funktionen att man kan ändra kranens fart, det är lite som att man får välja sin level själv. Ändra istället så att kranen åker lite snabbare för varje "nivå" som läggs på så att det känns lätt i början men svårare efter ett tag.

&

Skrivet av iXam:

Najs! Går kranen snabbare och snabbare ju länge upp man kommer?
Skulle kunna komma fiskmåsar som stör en och gör att man kan hamna fel i högre levels.

Jag hade från början så att kranen gick fortare ju högre upp man kom. Men kändes som det är standard så tänkte att man får styra själv istället. Nu har vissa tagit sin goda tid medans andra kan välja att bygga fort Ska lägga till mer roliga saker medans man klättrar men än så länge har ändå folk inte kommit förbi molnen

Skrivet av martin_cs:

Hur har du länkat highscore till hemsidan?

Är det via Google Play Services?

Nej, jag ville att den skulle funka cross-platform så gjorde en snabb egen webblösning.

Skrivet av iXam:

Fan nu blev jag spelmakarsugen.
Vad är det gjort i?

Skrivet i LUA och kompilerat för bägge plattformarna i Corona Labs.

Tack alla för er input!