Permalänk
Medlem

Logitech G930 betyg

Till att börja med kan jag säga att jag inte är en expert när det kommer till hörlurar och denna recension är min personliga åsikt och jag vet att det finns folk som kommer att misstycka, men finns säkert dom som håller med också. Med detta sagt så skriver jag vidare.

Jag köpte för ca 2 månader sedan ett par Logitech G930 Trådlösa hörlurar och till en början fungerade dom bra. Ljudet va bra, Mikrofonen fungerade bra och dom satt skönt. Batteriet höll ca 10 timmar fullt laddat. Jag var just då nöjd med köpet.

Efter ca 1 månad började dom strula. Dom tappade anslutning till usb sändaren ca 1-3 sekunder för att sedan återansluta. Detta var dessutom väldigt oregelbundet för ibland kunder jag spela i 5 timmar utan problem och vissa gånger hände det 3 gånger på bara en minut.

Jag tar då kontakt med Logitechs support och förklarar läget. Dom menar på att jag ska gå in i installationsmappen och ändra timeout inställningen för batteriet vilket jag inte ser hur det skulle vara relevant. Provade iaf utan att det blev bättre. Provade i en annan dator och samma fel. Provade att ominstallera mitt operativsystem och det fungerade inte häller. Har åkt och bytt hörlurar till ett par andra (samma modell) och samma fel på dom. Har provar att flytta sändaren för att se om det var störningar och det vart inte bättre. Provar stänga av all utrustning i omgivningen som router, ps4, telefon, ipad osv. Allt med trådlösa sändare. Och felet kvarstår.

Jag har under denna period på ca 2 veckor mailat fram och tillbaka till Logitechs support och får gång på gång svar som dom redan sagt och svar som är helt orelaterade. Till slut flippade jag ur på dom och skrev ett långt mail där jag pekade ut alla fel i ett och samma mail, Alla deras svar och en tidslinje med alla main, referensnummer och deras svar (vart ca 2 A4 pappe långt) och till svar får jag förlande:

"You’ve recently been in contact with Logitech. We’d like to follow up and ask if your request was fully addressed. If it wasn’t, please feel free to respond to this email or visit our online Support Community."

Jag äersonligen är mkt besviken och kommer aldrig mera köpa en logitech produkt i hela mitt liv...

0 / 10 poäng. mkt pga dålig support... Hade dom fungerat som dom skulle och haft bra support hade dom fått en 8 / 10.

Permalänk
Medlem

Köpte ett par likadana när det var halva priset på dem på Elgiganten för att ha på jobbet. Har EXAKT samma problem som du har.
Mailade supporten som svarade med ett standardmail om att jag skulle ominstallera programvaran osv osv. Har givetvis redan testat detta, samma problem på en annan dator.

Har haft problemet sedan jag köpte dem för några månader sedan.

Blir inga Logitech-prylar igen.

Permalänk
Medlem

@AZyrenia:
Har inga problem än med mina. Dock innan jag köpte dom googla jag och läste jag också många med samma problem som dig, konstiga är att dom fungerar bra i 2-3 månader sen blir det dom problemen du skriver om, har haft min i 6 månader och än fungerar dom bra..

Hade inte vågat köpt dom, men Elgiganten hade super rea på dom, (halva priset) så jag chansa lite . Det suger när supporten är dåligt, helst när det är stora företag som man tar givet ska vara rädda om sina kunder.