Ubisoft ger bort Beyond Good & Evil gratis

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft ger bort Beyond Good & Evil gratis

För att fira att företaget fyller 30 år har Ubisoft gett bort ett antal spel under året. Nu meddelas att nästa i ordningen blir det klassiska äventyrsspelet Beyond Good & Evil.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel, för de som missat. Kan detta ha något att göra med att hypa de nya ryktena om uppföljaren..?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Så man måste betala med sin själ alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Riktigt bra spel, för de som missat. Kan detta ha något att göra med att hypa de nya ryktena om uppföljaren..?

Inga rykten, det är bekräftat av Ubisoft själva. Så efter 8 år då de började snacka om uppföljaren eller vad det nu blir så är det äntligen bekräftat.

https://www.facebook.com/UbisoftMontpellierStudio/posts/65496...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Så man måste betala med sin själ alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Genom att lida genom 30 FPS kanske?

Permalänk
Medlem

Kan man fortfarande få tag i Splinter Cell 1 eller? Har ju xbox (1) utgåvan, men hade varit kul att köra på PC!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit bättre att publicera nyheten den 12:e? Går ju inte att ta emot spelet nu...

Permalänk
Skrivet av ZedNet:

Så man måste betala med sin själ alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är inte genom Steam

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Nej, det är inte genom Steam

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Synd att Uplay är så fattigt uruselt bara, annars så!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Detta har jag redan spelat för mkt.
Ett annat bra spel som är gratis nu är Nox på Origin, fortfarande kul

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ubisoft? Jag betackar mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Detta har jag redan spelat för mkt.
Ett annat bra spel som är gratis nu är Nox på Origin, fortfarande kul

Dem har väl byt till Dungeon Keeper?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Sur man blev man inte såg de tidigare släppen då gratis är ändå gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Så man måste betala med sin själ alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver faktiskt inte Uplay för att lägga till spelet på sitt konto, det går lika bra via hemsidan. Så du kan göra det å låta det ligga på ditt konto tills Uplay (förhoppningsvis) blir bra någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Dem har väl byt till Dungeon Keeper?

Oj, de hade jag inte märkt, var ju bara några dagar sen ja kollade känns det som.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

"Dold" agenda 1: få kunder att installera uplay
"Dold" agenda 2: I och med att man satsar på en uppföljare till Beyond Good & Evil som är ett så pass gammalt spel, så är det givetvis mycket viktigt att öka fanbasen så att köparskaran för uppföljaren växer.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

jag fick the Crew.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

jag fick the Crew.

"Come back to this page mid-October to discover the next game"

Så antar att det blir gratis i mitten av oktober, fast du kan se det redan nu. Eller har någon lyckats få sig en fri kopia av Beyond good and evil?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd

Bra spel och gratis är väl trevligt?

Gillade Beyond Good & Evil väldigt mycket när det begav sig. Godhjärtat spel med bra story och karaktärer. Om man aldrig spelat det så kan det vara värt att göra det. Musiken är riktigt bra också. Har en av låtarna på mobilen fortfarande.

Tummen upp från mig.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Så man måste betala med sin själ alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som i filmen Ghost Rider.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

"Come back to this page mid-October to discover the next game"

Så antar att det blir gratis i mitten av oktober, fast du kan se det redan nu. Eller har någon lyckats få sig en fri kopia av Beyond good and evil?

Men the crew var rätt kul.

Permalänk
Medlem

Ett spel jag totalt missade som ung, men har inköpt det till mitt PS2 och hoppas på att köra någon dag!

Permalänk
Medlem

Gratis är alleles för dyrt för Ubisoft-skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Beyond good and evil, har jag många fina minnen av. Gillade spelet väldigt mycket när det kom till PC.
Ska bli kul att spela det igen nu den 12/10 då det blir gratis.

Synd bara på Ubisucks jävla klient. Fungerar temmefan alldrig.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Kan man inte få spelen till ps4 istället? Vill inte installera bloatware >,<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med lite gratis spel! Tack för att ni rapporterade om detta så jag inte missade tillfället

Skrivet av Teddis:

"Dold" agenda 1: få kunder att installera uplay
"Dold" agenda 2: I och med att man satsar på en uppföljare till Beyond Good & Evil som är ett så pass gammalt spel, så är det givetvis mycket viktigt att öka fanbasen så att köparskaran för uppföljaren växer.

De flesta av oss har redan ett Ubisoft konto med flertalet spel. Visst vore det trevligt och smidigt med alla spel på en klient, såsom Steam, men eftersom dessa bolag mer eller mindre tävlar med varandra, så lär det inte hända inom snar framtid. Dessutom tar Valve betalt för att utvecklare/utgivare skall lansera spel via Steam.

Det spelar ingen roll om flera skaffar Uplay om det bara är för enstaka spel då och då, om dessa personer inte använder Uplay aktivt. Denna statistik visar redan nu att Uplay inte är så värst populärt. Att ge ut gratis saker är ett bra sätt att öka popularitet på flera fronter. Dock så är vi kunder ute efter spelen, inte klienten. Att vi måste använda Uplay är endast en bieffekt, precis som med andra plattformer.

Enligt mig så är Steam undantaget, eftersom de gör det mesta rätt. Så jag anser att Steam är en stor bonus vid spelsläpp. Det underlättar många saker, även om det är DRM.

Skrivet av FlyingFinn:

Gratis är alleles för dyrt för Ubisoft-skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns många Ubisoft spel som fortfarande är värda att spela. Företaget må ha dålig rapp men åtminstone så avstänger de dig inte utan anledning, som bland annat EA gör. Båda har dåligt support, men på den sidan så är Ubisoft hästlängder före. Om du syftar på dåliga släpp av spel så får du det av majoriteten av utgivare. Men man lär sig på så vis att inte förhandsboka och så väntar man på recensioner innan köp. Om man inte lär sig det efter två misslyckade släpp av spel, så får man skylla sig själv.

Frågan vi måste ställa oss är om vi verkligen har rätt att klaga när det är gratis.

Skrivet av s0sdaf:

Hade det inte varit bättre att publicera nyheten den 12:e? Går ju inte att ta emot spelet nu...

Det går att ta emot The Crew nu, vilket hade inte varit tillgängligt den 12:e. Hade de istället publicerat denna nyhet den 12:e så hade många blivit sura över att ha missat möjligheten till ett gratis spel.

Du kan alltid bokmärka eller spara tabben en knapp vecka. Om du har problem med detta, sätt istället din telefon till att påminna dig om att det finns ett gratis spel att hämta från den 12 Oktober till den 11 November. SweC har ingen skyldighet att rapportera om nyheter alls, men de gör detta för våran skull. Jag tycker det är rätt otacksamt av dig att klaga.