Permalänk

Bluetooth ljud delay?

Hej!

Jag är på jakt efter ett par högtalare och har stött på många fina blåtands högtalare. Har tittat närmare på dessa Audio pro t8l

Frågan är om det går att spela spel med dessa utan att få en fördröjning. Måste man köra sladd?
Och går det att använda en bluetooth adapter (länk nedan) i datorn då den inte har bluetooth från början?
bluetooth adapter

Allt gott
G

Permalänk
Medlem

Jag får inte mina datorer att fungera med mina t14 med bluetouth (inga alls faktiskt) men båda är från 2012 och 2013 så gamla sketna kretsar i dem :). Men om jag tittar på video på telefonen så märker man att det är delay till mina t14. Jag kör optiskt när jag är vid stora datorn och 3.5 på laptopen och där har jag inget problem iallafall.

Så sladd är att föredra.
Tipps på Audio pro. Elgiganten har hela audio pro utbudet på 50% ibland så man får hålla ögonen öppna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av gasoderman:

Frågan är om det går att spela spel med dessa utan att få en fördröjning. Måste man köra sladd?

BT ger alltid en fördröjning. Med aptX kan man komma ner mot 40ms. Det är nog accpeptabelt för att kolla film eller liknande för de flesta, men är det något man själv interagerar med så är det nog ganska många som märker det.
"Vanlig" BT kan ge en fördröjning på upp emot 200ms vilken vem som helst kan bli vansinning på annat än för rent musiklyssnande utan bild.