Kan inte starta något program som kräver internet, men google chrome fungerar problemfritt..

Permalänk

Kan inte starta något program som kräver internet, men google chrome fungerar problemfritt..

Som rubriken lyder så kan jag varken starta spotify, steam, battle.net eller ens uppdatera andra program medans google chrome och IE fungerar klockrent, vad kan det vara för fel?

Har letat överallt på webben och testat flera olika saker som att köra ccleaner, antimalwarebytes, kryssa ur proxyrutan på IE och även köra några kommandos på cmd men inget hjälper.

Enormt tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

testat att stänga ner windowsbrandväggen o se om det hjälper?

// LZ

Permalänk

@Tea42BBS: Jag stängde av windows defender men det gör ingen skillnad.

Permalänk

@Tea42BBS: haha fasiken va dum i huvet ja e, tänkte inte på att windows defender och windows brandvägg är 2 olika program, funka nu när jag stängde av brandväggen, tack som fan!
däremot en fråga, för jag vill helst ha på brandväggen, men hur kan jag ha på den utan att programmen slutar fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Painintheass:

@Tea42BBS: haha fasiken va dum i huvet ja e, tänkte inte på att windows defender och windows brandvägg är 2 olika program, funka nu när jag stängde av brandväggen, tack som fan!
däremot en fråga, för jag vill helst ha på brandväggen, men hur kan jag ha på den utan att programmen slutar fungera?

http://www.howtogeek.com/201658/how-to-reset-the-windows-fire...

Kan vara värt ett försök. Jag har min brandvägg på, funkar bra - så standardinställningarna ska funka

mvh Lazze