Ni som har Deathadder Chroma, låter era scrollhjul mycket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011

Ni som har Deathadder Chroma, låter era scrollhjul mycket?

Tja!

Scrollhjulet på min Deathadder Chroma, som inhandlades igår, låter väldigt mycket när jag scrollar uppåt, låter som att det tar i någonstans.
Scrollfunktionen fungerar för övrigt som den ska och scrollar man neråt låter det inte.

Funderar på om jag ska lämna in den, då det blir rätt irriterande när man sitter och slösurfar.

Låter era Deathadder Chromas mycket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av skitfarlig:

Tja!

Scrollhjulet på min Deathadder Chroma, som inhandlades igår, låter väldigt mycket när jag scrollar uppåt, låter som att det tar i någonstans.
Scrollfunktionen fungerar för övrigt som den ska och scrollar man neråt låter det inte.

Funderar på om jag ska lämna in den, då det blir rätt irriterande när man sitter och slösurfar.

den är ju inte ljudlös men den låter mindre än när jag skriver på mitt mekaniska tangentbord iallafall.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av skitfarlig:

Tja!

Hur känns den i övrigt?
Är det en stor mus?
Mvh / Mange

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011

@Mange75: Allt annat är bra. Haha ja, den är rätt stor, hurså?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av skitfarlig:

@Mange75: Allt annat är bra. Haha ja, den är rätt stor, hurså?

Är ute efter en stor mus , har stora händer. Men har hört att Razer har eller har haft dålig kvalité.
Får väl köra och titta och klämma på en sån imorgon.
Mvh / Mange

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011

@Mange75: Aha! Jag hade den första Deathadder sen 2007, till igår, utan problem. Bytte endast för att den börjar bli jävligt sliten i lacken. Men har hört att många andra haft problem med sina Deathadders, verkar vara lite lotto! Klämde på en del möss igår och kan säga att de flesta var alldeles för små. Logitech hade nån större modell, även QPad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Mange75:

Är ute efter en stor mus , har stora händer. Men har hört att Razer har eller har haft dålig kvalité.
Får väl köra och titta och klämma på en sån imorgon.
Mvh / Mange

Deathadder kallar inte jag stor i alla fall..Qpad borde falla dig i smaken.

OT: Scrollen på min Chroma som är ca 1 år låter i princip inget mer än någon annan mus, kanske har jag haft tur iofs. Har förpassat den till byrålådan efter bytte till en ec1a.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Agustavsson:

Deathadder kallar inte jag stor i alla fall..Qpad borde falla dig i smaken.

OT: Scrollen på min Chroma som är ca 1 år låter i princip inget mer än någon annan mus, kanske har jag haft tur iofs. Har förpassat den till byrålådan efter bytte till en ec1a.

Har precis slitit ut en Qpad 5K , köpte den när den släpptes och nu har den gett upp. Fantastisk mus , bästa jag har haft.
Men nu vill jag prova nått nytt , så jag köpte en Deathadder chroma på väg hem från jobb.
Ska lira lite med den nu och se , annars blir det en Qpad igen
Mvh / Mange

Edit , har spelat nån timme nu " BF4 " Deathaddern är riktigt skön. Inte riktigt som Qpad 5K men det tar väl lite tid innan man vänjer sig
Mvh / Mange

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av skitfarlig:

@Mange75: Aha! Jag hade den första Deathadder sen 2007, till igår, utan problem. Bytte endast för att den börjar bli jävligt sliten i lacken. Men har hört att många andra haft problem med sina Deathadders, verkar vara lite lotto! Klämde på en del möss igår och kan säga att de flesta var alldeles för små. Logitech hade nån större modell, även QPad.

Scrollhjulet är ju identiskt i ljudnivå med föregångarna, om de låter mer än din förra är den antagligen defekt.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Oliver91:

Scrollhjulet är ju identiskt i ljudnivå med föregångarna, om de låter mer än din förra är den antagligen defekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt scrollhjul låter mer när jag skrollar framåt än bakåt , men det är inget störande.
Mvh / Mange