Ni som har Deathadder Chroma, låter era scrollhjul mycket?

Permalänk

Ni som har Deathadder Chroma, låter era scrollhjul mycket?

Tja!

Scrollhjulet på min Deathadder Chroma, som inhandlades igår, låter väldigt mycket när jag scrollar uppåt, låter som att det tar i någonstans.
Scrollfunktionen fungerar för övrigt som den ska och scrollar man neråt låter det inte.

Funderar på om jag ska lämna in den, då det blir rätt irriterande när man sitter och slösurfar.

Låter era Deathadder Chromas mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitfarlig:

Tja!

Scrollhjulet på min Deathadder Chroma, som inhandlades igår, låter väldigt mycket när jag scrollar uppåt, låter som att det tar i någonstans.
Scrollfunktionen fungerar för övrigt som den ska och scrollar man neråt låter det inte.

Funderar på om jag ska lämna in den, då det blir rätt irriterande när man sitter och slösurfar.

Låter era Deathadder Chromas mycket?

den är ju inte ljudlös men den låter mindre än när jag skriver på mitt mekaniska tangentbord iallafall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitfarlig:

Tja!

Scrollhjulet på min Deathadder Chroma, som inhandlades igår, låter väldigt mycket när jag scrollar uppåt, låter som att det tar i någonstans.
Scrollfunktionen fungerar för övrigt som den ska och scrollar man neråt låter det inte.

Funderar på om jag ska lämna in den, då det blir rätt irriterande när man sitter och slösurfar.

Låter era Deathadder Chromas mycket?

Hur känns den i övrigt?
Är det en stor mus?
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@Mange75: Allt annat är bra. Haha ja, den är rätt stor, hurså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitfarlig:

@Mange75: Allt annat är bra. Haha ja, den är rätt stor, hurså?

Är ute efter en stor mus , har stora händer. Men har hört att Razer har eller har haft dålig kvalité.
Får väl köra och titta och klämma på en sån imorgon.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@Mange75: Aha! Jag hade den första Deathadder sen 2007, till igår, utan problem. Bytte endast för att den börjar bli jävligt sliten i lacken. Men har hört att många andra haft problem med sina Deathadders, verkar vara lite lotto! Klämde på en del möss igår och kan säga att de flesta var alldeles för små. Logitech hade nån större modell, även QPad.

Permalänk
Skrivet av Mange75:

Är ute efter en stor mus , har stora händer. Men har hört att Razer har eller har haft dålig kvalité.
Får väl köra och titta och klämma på en sån imorgon.
Mvh / Mange

Deathadder kallar inte jag stor i alla fall..Qpad borde falla dig i smaken.

OT: Scrollen på min Chroma som är ca 1 år låter i princip inget mer än någon annan mus, kanske har jag haft tur iofs. Har förpassat den till byrålådan efter bytte till en ec1a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Deathadder kallar inte jag stor i alla fall..Qpad borde falla dig i smaken.

OT: Scrollen på min Chroma som är ca 1 år låter i princip inget mer än någon annan mus, kanske har jag haft tur iofs. Har förpassat den till byrålådan efter bytte till en ec1a.

Har precis slitit ut en Qpad 5K , köpte den när den släpptes och nu har den gett upp. Fantastisk mus , bästa jag har haft.
Men nu vill jag prova nått nytt , så jag köpte en Deathadder chroma på väg hem från jobb.
Ska lira lite med den nu och se , annars blir det en Qpad igen
Mvh / Mange

Edit , har spelat nån timme nu " BF4 " Deathaddern är riktigt skön. Inte riktigt som Qpad 5K men det tar väl lite tid innan man vänjer sig
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitfarlig:

@Mange75: Aha! Jag hade den första Deathadder sen 2007, till igår, utan problem. Bytte endast för att den börjar bli jävligt sliten i lacken. Men har hört att många andra haft problem med sina Deathadders, verkar vara lite lotto! Klämde på en del möss igår och kan säga att de flesta var alldeles för små. Logitech hade nån större modell, även QPad.

Scrollhjulet är ju identiskt i ljudnivå med föregångarna, om de låter mer än din förra är den antagligen defekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Scrollhjulet är ju identiskt i ljudnivå med föregångarna, om de låter mer än din förra är den antagligen defekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt scrollhjul låter mer när jag skrollar framåt än bakåt , men det är inget störande.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition