Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Everquest 2

Hej ! Är det någon som spelar detta gamla lir på Sweclockers?
Har precis börjat spela igen och har roligare i det än jag hade i Wow .
Riktigt bra spel även om grafiken inte är den bästa .
Gillar klasserna, atmosfären samt att tempot är lite lugnare.
Blir helt klart att köra detta ett tag framöver samt att testa den nya expansionen som släpps nu i november.
Tack
Lars J

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Ni som gillar Mmorpg och tröttnat på legion eller är sugna på att testa ett Mmo ge det en chans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Levlade upp min wizard till 53 i dag .Gick riktigt snabbt idag från ca 36 eller 37 fick tag i bra grupper att köra instancer med samt en del hjälp från en guildy som är lvl 100 .hittade dessutom en merc som heter Kenny i Nektulus Forest .Han skall visst vara helt ok fram tills de högre levlarna.Tog ett tag att hitta honom så det var kul när han dök upp .
Good Times!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Kul att EQ2 lever ännu!

Har bara kört EQ1 dock, från 2000-2008, sen körde jag nästan hela år 2014.

Men lade ner igen, MMO's är inte min grej längre, inget slår första Everquest och alla trevliga corpse runs som snabbt multiplicerades i någon högst otrevlig zon, som man var tvungen att kötta sig igenom.

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H @120Hz | Nvidia GTX 1080 FE | Random RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Absolut! Verkar vara många som spelar med .Aldrig haft några problem att hitta folk att köra instancer eller grupper med samt ett väldigt aktivt chattande i generalchatten .
Lätt att hitta guild var det med!
Kör på Maj'Dul servern kanske är annorlunda på de andra servrarna.
Eq1 är roligt med blir kanske att kika tillbaka på det med nu när man får sub på båda
Har dock inte spelat det sedan 2013 så lär ta ett tag att komma in i igen .Annars riktigt bra det med!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003

Testa köra EQ1 på www.project1999.com. Är väl ett par hundra spelare vid peak, rullar nu äntligen i Velious.

c[_]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Får man fråga vad det är som är så dåligt med wow i jämförelse? När numera wow är så flexibelt i termer hur man vill spela - casuals, hardcores och allt mittemellan har numera en plats så känns det som ett spel som bör passa dom flesta?
Och tryter ekonomin kan man lägga några timmar varje månad på att farma något så slipper man månadskostnaden, ganska skönt att det funkar nu för tiden.

Alltid tyckt det lät intressant med EQ men aldrig testat själv, vad är det som skiljer liksom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Wow är inte ett dåligt spel det är nog ett av om inte det mest välgjorda Mmorpget som finns.
Problemet för mig med Wow är att tempot är så uppskruvat samt att världen känns så liten .
Jag vet inte men det känns mer som ett actionspel än ett Mmorpg idag.
Utforskardelen är ju nästan helt borta .Allt handlar bara om instancer/raider och gearfarmande.
Eq2 är väl ungefär samma sak egentligen 😃 men det känns lite lugnare .
Spelar fortfarande Wow men har roligt i Eq2 med .
Nackdelen med Eq2 är väl alla system osv som man måste sätta sig in i men det är inte så krångligt som det från början verkar .Sen är grafiken väldigt föråldrad samt att det inte känns lika responsivt som Wow.
Eq2 känns mer old school lite mer som vanilla wow .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2016

Har all access men kör i stort bara EQ1, har spelat av och till sen 2001, spelet är kul och fortfarande med fara, min 85 wizard dog i en zon för lvl 75(hotzone) mobs som inte gick att roota eller snare, gick ju så där bra

WoW med alla har artifacts känns inte alls lika kul, väldans förenklat känns det som och det tar bort nöjet, EQ1 och AO är fortfarande roliga därför att dom är lite mer krävande och du får inte allt serverat på samma sätt som i World of warcraft.

Favoritdelen i EQ2 för mig är crafting, gillar den biten, var samma i Vanguard, klart kul.

Case: Corsair Obsidian 750D Big Tower Svart, EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+ PSU, 2 x Intel Xeon E5-2640 V4 Processor, 2 x Intel TS13X Liquid Cooling Solution, 2 x Kingston DDR4 2400MHz 64GB ECC/REG, ASUS Z10PE-D8 WS, 2xSocket-2011-3, ASUS Blu-Ray Writer BW-16D1HT, PNY Nvidia Quadro P5000 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Njuter av Everquest 1 nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Nya Pop-locked servern Agnarr är öppen nu!