Tips på bra "IQ-Test, hjärngympa" spel/appar.

Permalänk
Medlem

Tips på bra "IQ-Test, hjärngympa" spel/appar.

Tänkte höra om någon har bra tips på olika typer av "braingames" eller typ IQ test? Ska nämnligen göra testet för lokförare senare i höst och det är mycket sånt på dom testerna och de är rätt svåra. Eftersöker speciellt något med mkt kuber och "spatialt" tänkande då det var det jag failade på senast jag gjorde testet.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Ska nämnligen göra testet för lokförare senare i höst och det är mycket sånt på dom testerna och de är rätt svåra.

Säg till om du hittar nåt, nyfiken på hur jag ligger till som lokis.
Själv är jag bara IW-svetsare så behöver inget IQ-test som de som kör fram på räls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Tänkte höra om någon har bra tips på olika typer av "braingames" eller typ IQ test? Ska nämnligen göra testet för lokförare senare i höst och det är mycket sånt på dom testerna och de är rätt svåra. Eftersöker speciellt något med mkt kuber och "spatialt" tänkande då det var det jag failade på senast jag gjorde testet.

Fick tips av en kompis på en app som heter Labyrino. Den var lurig i början men sen började det släppa och jag blev riktigt grym...:) Helt klart att man kan träna upp sitt spatiala seende/tänkande!

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om dagens app (http://www.dagensapp.com/se/iphone)
De har ofta sånna spel gratis, har tre olika på telefonen just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Tänkte höra om någon har bra tips på olika typer av "braingames" eller typ IQ test? Ska nämnligen göra testet för lokförare senare i höst och det är mycket sånt på dom testerna och de är rätt svåra. Eftersöker speciellt något med mkt kuber och "spatialt" tänkande då det var det jag failade på senast jag gjorde testet.

Om testerna är de minsta lika de tester vi genomgick som fjärrtågklarerare så är det svårt att träna innan. Det är nog bättre att bara ta det lugnt.. Äta ordentligt dagarna innan och sova gott lycka till! Kanske hörs på telefonen sen!

Bra att veta om rekryteringsprocessen är att de inte väljer de med högst IQ per automatik. De utför flera olika tester och väljer personer som ligger i samma profil som förare som klarat det bra innan. Detta kan alltså innebära att man aktivt väljer bort personer med "för bra" iq/stresshantering.

Jag kan inte lova dig att detfunkar så för er rekryteringsprocess men inom fjtkl och flygledning fungerar testerna så här.

Visa signatur

En ny signatur